نسخه چاپی

نخبگان رایگان بیمه می‌شوند

نخبگان و استعدادهای برتر كشور طبق توافقنامه بین سازمان تامین اجتماعی و بنیاد ملی نخبگان در چارچوب قانون «بیمه صاحبان حِرف و مشاغل آزاد» تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی در می‌آیند.

به گزارش نما، محمد حسن‌زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، افزود: آن گروه از نخبگان و استعدادهای برتر که مشمول طرح‌های حمایتی بنیاد ملی نخبگان بوده و به عنوان پژوهشگر (بدون احراز رابطه مزد بگیری) شاغل محسوب شده و از سوی واحد‌های تابعه بنیاد ملی نخبگان در استان معرفی و تحت پوشش مقررات حمایتی خاص قرار نداشته باشند، مشمول این موافقتنامه قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: متقاضیان پس از معرفی از سوی بنیاد ملی نخبگان باید شخصا حسب ضوابط مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد نسبت به ارایه درخواست و انعقاد قرار داد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد اقدام کنند.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: با پیشنهاد بنیاد ملی نخبگان، در مرکز هر استان یک شعبه تامین اجتماعی به عنوان شعبه عامل معرفی می‌شود تا به صورت متمرکز امور مربوط به بیمه نخبگان و استعدادهای برتر در واحد اجرائی ذیربط انجام و مورد پیگیری قرار گیرد.

محمد حسن‌زدا افزود: حق بیمه هر یک از مشمولین بیمه نخبگان و استعدادهای برتر به طور جداگانه محاسبه و به صورت تجمیعی در قالب لیست منظم به یک برگ پرداخت صادر و طی یک نامه به نماینده آن بنیاد در استان تحویل می‌شود تا نسبت به واریز حق بیمه به حساب سازمان اقدام کند.

وی گفت: مشمولین این موافقتنامه حسب مورد با توجه به درخواست، میزان سابقه پرداخت حق بیمه قبلی و نتیجه معاینات پزشکی بدو قرارداد، از حمایت‌های موضوع ماده 3 قانون تامین اجتماعی شامل از کار افتادگی، بازنشستگی و فوت بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: چنانچه هر یک از معرفی‌شدگان با توجه به اعلام بنیاد ملی نخبگان از شمول طرح‌های حمایتی این بنیاد خارج شوند، در صورت عدم انقطاع در پرداخت حق بیمه می‌توانند پس از پایان دوره پیش پرداخت حق بیمه، شخصا بیمه خود را طبق مقررات مربوطه ادامه دهند.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه بر اساس حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار در هر سال تعیین می‌شود.

وی گفت: نخبگان و استعدادهای برتر در صورتی که به هر نحو مشمول قانون تامین اجتماعی و یا سایر نظام‌های بیمه و بازنشستگی قرار داشته باشند از شمول این توافقنامه خارج خواهند بود.

۱۳۹۳/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...