نسخه چاپی

21 درصد معتادان تحصیلات عالی دارند

مدیركل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینكه ٢١ درصد از افراد گرفتار اعتیاد، دارای مدرك لیسانس و فوق لیسانس و حتی دكترا هستند، گفت: دیگر مانند گذشته نیست كه بگویند معتادها بی سواد هستند. حمید صرامی ایران را به عنوان تنها كشوری در جهان كه تعداد معتادان متاهل در آن بیشتر از معتادان مجرد است دانست و با ابراز تاسف از این موضوع عنوان كرد: عدم رضایت عاطفی، عدم رضایت جنسی و مشكلات اقتصادی سه مولفه اصلی گرایش افراد به مواد مخدر به ویژه در میان افراد متاهل است. وی افزود: از ابتدای انقلاب تاكنون بیش از چهار میلیون نفر در حوزه مواد مخدر دستگیر شده اند، از این میان ٣٠ درصد تكراری بودند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، آيا با اين تعداد دستگيري معضل مواد مخدر و اعتياد حل شده است؟ اكنون در دانشگاه ها ديده مي شود برگه هاي ال اس دي بسيار ارزان خريد و فروش مي شود. در راستاي مبارزه با مواد مخدر فعاليت هاي زيادي صورت گرفته است: در طول ٣٠٠ كيلومتر از مرزهاي شرقي ديواري هشت متري كشيده شده و بالاي اين ديوارها هم سه متر سيم خاردار قرار دارد، اما متاسفانه در مقابل مافياي مواد مخدر هم مواد مخدر ديگري مانند شيشه و امثال آن را توليد مي كند.

صرامي با تحليلي از وضعيت جهان در حوزه مصرف مواد مخدر، ادامه داد: سن مصرف مواد مخدر از ٢٢ سال به ١٨ سال رسيده و تعداد زنان معتاد هم افزايش داشته است. بر اساس آمارها در سال ٥٠ هزار نفر به علت سومصرف مواد و ناخالصي هاي موجود در آن فوت مي كنند. ٦٥ درصد همسرآزاري ها، ٥٥ درصد طلاق ها، ٢٠ درصد منكرات، ٢٣ درصد خشونت ها همه به اعتياد مرتبط هستند. اعتياد باعث ضرر ١٠ هزار ميليارد توماني به اقتصاد كشور مي شود كه سه هزار ميليارد از اين رقم مربوط به خريد مواد از سوي معتادان است و به قولي دود مي شود.

سه هزار ميليارد ديگر هم صرف هزينه هاي دستگيري و محاكمه مي شود و در نهايت فرد دستگير شده به دليل فقدان حمايت پذيري، دوباره به اعتياد بازمي گردد.»صرامي آمارهايي را نيز درباره سن و سال معتادان در كشور اعلام كرد و ادامه داد: ٥٨ درصد معتادان زير ٣٥ سال سن دارند، ١٣ درصدشان نيز بين ١٥ تا ١٩ سال سن دارند كه اين يعني دامنه اعتياد حتي قشر دانش آموز و دانشجو را نيز درگير كرده است.

۱۳۹۳/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...