نسخه چاپی

كمك ایران به تانزانیا در زمینه حملات سایبری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی ایران برای كمك به كشور تانزانیا در زمینه حملات سایبری خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با «ما‌که‌مه‌ام‌با‌آوا»، وزیر ارتباطات، علوم و فناوری اطلاعات کشور تانزانیا که برای شرکت در اجلاس غیرمتعهدها به تهران سفر کرده است دیدار کرد.

در این دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به روابط دوستانه با تانزانیا در حوزه های مختلف گفت: امروز سیاست دولت تدبیر و امید بسط و گسترش روابط با همه کشورهای دنیا و به خصوص کشورهای عضو اجلاس غیرمتعهدها است و در این زمینه تانزانیا می تواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

واعظی با اعلام آمادگی ایران برای اجرای طرحها و پروژه های ارتباطی و فناوری اطلاعات تانزانیا گفت: امروز بخش خصوصی ما توانایی صدور ایده‌ها و اجرای طرح‌ها و پروژه های مختلف حوزه ارتباطی و مخابراتی را در سایر کشورهای دنیا دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توصیف شرایط ایران در موضوع جنگهای سایبری گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران توانایی زیادی در حوزه سایبری پیدا کرد و در این زمینه می تواند به درخواست کشور تانزانیا برای تقویت حوزه سایبری کمک کند.

واعظی با اشاره به شروع پروژه سراسری شدن نسل سوم و چهارم اینترنت همراه در کشور گفت: دو کشور می توانند در این زمینه از تجربیان مشترک یکدیگر استفاده کنند.

وی بر گسترش روابط ۲ کشور در بخش پست، پست بانک، مخابرات،IT ، فضایی و محصولات ICT تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم پس از این دیدار همکاری‌های ۲ جانبه را بین ۲ کشور گسترش دهیم.

وزیر ارتباطات ایران با بیان اینکه در ایران در زمینه شبکه ملی اطلاعات کارهای بزرگی انجام شده افزود: اینترنت و فناوری‌های ارتباطی در کنار مزایا و بهره گیری‌های اجتماعی، همواره به عنوان پدیده‌ای نوظهور، با انواع و اقسام جرایم مواجه بوده است که در این زمینه با همفکری و برخورداری از تجربیات مشترک، نسبت به پایش و امنیت شبکه اقدام شود.

واعظی بر اهمیت رگولاتوری، صدور پروانه، نظارت بر اپراتورها، مدیریت و کنترل فرکانس‌ها تأکید کرد و افزود: ایران در این زمینه تجربیات خوبی را داراست. همچنین در ایران، در زمینه تلفیق IT و پست و همچنین ارائه خدمات جدید، تلاشهای بسیاری انجام شده و این موضوع زمینه مشترکی برای همکاری بین ۲ کشور است. در زمینه فعالیت های فضایی، ماهواره و سنجش از راه دور و همچنین تحقیقات آمادگی داریم با تانزانیا همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

ما که مه ام با آوا وزیر ارتباطات، علوم و فناوری تانزانیا نیز گفت: قطعا اگر حمایت های جمهوری اسلامی ایران نبود کشور تانزانیا به این جایگاه کنونی رشد و توسعه نرسیده بود.

وزیر ارتباطات، علوم و فناوری تانزانیا با توصیف شرایط ارتباطی و مخابراتی کشور تانزانیا گفت: علاقه مندیم از توانایی بالای بخش خصوصی ایران در زمینه IT با ICT برای تکمیل و اجرای پروژه های مختلف این حوزه استفاده کند.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از تبادلات بانکی و تجاری تانزاینا از طریق اینترنت تلفن همراه انجام می‌شود، گفت: حملات سایبری در این حوزه بسیار زیاد است و ما نیز نتوانسیتم به درجه بالایی از رشد و توانایی در این زمینه برسیم که امیدواریم از پتانسیل و ظرفیت بالایی ایران در این زمینه استفاده کنیم.

در پایان ۲ طرف بر همکاری‌های مختلف در همه زمینه های ارتباطی و مخابراتی و امضای تفاهم نامه‌های گسترش روابط همه جانبه تاکید کردند

۱۳۹۳/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...