نسخه چاپی

پیوستن یك نوجوان كُره‌ای به داعش

مقامات كره جنوبی امروز (سه‌شنبه) اعلام كردند یك نوجوان كره‌ای كه ماه گذشته میلادی در تركیه گم شده بود، احتمالا به گروه تروریستی داعش پیوسته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مقامات کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند یک نوجوان کره‌ای که ماه گذشته میلادی در ترکیه گم شده بود، احتمالا به گروه تروریستی داعش پیوسته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بنا به گفته یک قانون‌گذار مخالف دولت کره جنوبی، لی بیونگ- کی، مدیر سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی، در جریان یک نشست با قانون‌گذاران این کشور که پشت درهای بسته برگزار شد، اعلام کرده یک نوجوان کره‌ای 18 ساله که چندی پیش در ترکیه گم شده بود اکنون به یک واحد گروه تروریستی داعش در سوریه که به آموزش تروریست‌ها می پردازد، ملحق شده است.

کیم کوانگ جین، قانون‌گذار مخالف دولت کره جنوبی اظهار کرد که مدیر سازمان اطلاعات ملی این کشور فاش نکرده چطور این سازمان اطلاعات خود را در این مورد به دست آورده و یا واحد متعلق به گروه تروریستی داعش در کجا مستقر است.

به گفته مقامات کره جنوبی، این نوجوان 18 ساله که تنها با نام خانوادگی "کیم" شناسایی شده، آخرین بار در تاریخ 10 ژانویه در حالی که از هتل خود در شهر مرزی کیلیس ترکیه خارج می‌شد، مشاهده شده است.

یک مقام وزارت امور خارجه سئول که نام خود را فاش نساخت تایید کرد که این نوجوان نخستین تبعه شناخته شده کره جنوبی است که به تروریست های داعش می‌پیوندد.

این درحالی است که مشخص نیست این نوجوان چه اعتقادات مذهبی داشته است.

پلیس کره جنوبی ماه گذشته میلادی در کنفرانسی خبری اعلام کرد، کیم احتمالا تلاش کرده تا به نیت پیوستن به داعش وارد سوریه شود.

استناد مقامات پلیس ترکیه به محتوای رایانه شخصی، صفحه وی در شبکه‌های اجتماعی و تلفن همراه وی است که نشان می دهند او با افرادی که مظنون به جذب نیرو برای داعش بوده‌اند، ارتباط داشته است.

۱۳۹۳/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...