نسخه چاپی

"من زنده‌ام" بیان روزگار یك نسل است

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینكه كتاب‌هایی از جنس "من زنده‌ام" نشان می‌دهد كه مردم باید راه ملت ایران درسال ۵۷ را ادامه دهند، گفت: سال ۵۷ سال تولد حقیقی همه ملت است كه به این كشور تعلق دارد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقه کتابخوانی کتاب و زندگی با محوریت خاطرات معصومه آباد عصر امروز ۵ اسفند در حوزه هنری برگزار شد.

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این مرسام با بیان اینکه من از جمله کسانی هستم که توفیق مطالعه کتاب "من زنده‌ام" را داشته و در مسابقه هم شرکت کرده‌ام، گفت: همه کسانی که این کتاب را خوانده‌اند برنده هستند این کتاب من را خیلی تحت تأثیر قرار داد من زنده‌ام سرگذشت یک نفر نیست. بلکه بیان روزگار یک نسل است.

وی ادامه داد: شما جوانان که قبل از انقلاب را ندیده‌اید خود انقلاب هم ندیده‌اید با خواندن من زنده‌ام می‌توانید تصویر و تصوری از آن نسل که قدم به میدان گذاشت پیدا کنید. من باید از این جهت به نویسنده کتاب به سبب زندگی مکتبی و توفیق نگراش اثر تبریک بگویم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در ادامه با بیان اینکه باید از آباد که با کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای خود یک حرف از هزاران حرف ناگفته انقلاب را به گوش نسل آینده رساند تشکر کنم، یادآور شد: فایده ادبیات فقط سرگرمی خواننده نیست. ادبیات حقیقی فایده‌اش این است که نسل‌های پس از یکدیگر را با حقایق و ارزش‌ها آشنا می‌کند. کتاب "من زنده‌ام" از این نظر جزو سرمایه‌های ادبیات فارسی و ادبیات انقلاب اسلامی است و ارزش آن از این جهت است که حقایقی را که اگر نویسنده نقل نمی‌کرد هیچ جای دیگری بازگو نمی‌شد، در این کتاب جاودانه شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از این کتاب می‌توان فهمید که چه رنج‌ها و دردهایی همراه بود تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، افزود: این نوع کتاب‌ها نشان می‌دهد که ما باید راه مردم در سال ۵۷ را ادامه دهیم. ۱۳۵۷ سال تولد حقیقی همه ملت است که به این کشور تعلق دارد.

در ادامه این مراسم غلامعلی حداد عادل جدیدترین کتاب تألیفی خود را به معصومه آباد تقدیم کرد.

۱۳۹۳/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...