نسخه چاپی

ایران با اقتصاد مقاومتی آقای جهان می‎شود

معاون نشر آثار دفتر مقام معظم رهبری گفت: ایران با اتكاء به اقتصادمقاومتی می‎تواند آقای جهان شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‎الاسلام مجتبی همدانی با تبریک ولادت حضرت زینب (س) در گفت‎وگو با خبرنگاران گلستان اظهار کرد: اگر بتوانیم روی پای خود بایستیم و به اقتصاد داخل مملکت متکی شویم بعد از چند سال می‎توانیم آقای جهان شویم.

وی در پاسخ به روند مذاکرات هسته‎ای ایران با گروه 1+5 تصریح کرد: این مسئله یک بحث تخصصی است، اما همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند هیئت مذاکره‎کننده با حسن‎نیت وارد شدند و به دنبال این هستند مذاکرات را به جایی برسانند اما دشمن حیله‎گرتر از این حرف‎هاست و مرتبا به نوعی عمل می‎کند تا نتوانیم به اهداف خود برسیم.

همدانی با اشاره به سخنان اخیر کری معاون وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اگر ببینیم مذاکرات به نتیجه نمی‎رسد میز را ترک نمی‎کنیم، گفت: بیان این حرف‎ها نشان می‎دهد که آمریکا به این نتیجه رسیده ایران نمی‎خواهد از اصول خود کوتاه بیاید و به حرف آنها گوش دهد.

وی بیان داشت: ما می‎دانیم به احتمال زیاد مذاکرات به نتیجه نمی‎رسد و آنها موقعی می‎توانند با ایران به توافق برسند که ما انرژی هسته‎ای را کنار بگذاریم و اسرائیل را به رسمیت بشناسیم تا تحریم‎ها را بردارند لذا اگر خواسته دشمن در این زمینه برآورده نشود آنها به هیچ‎وجه برنمی‎تابند و قبول نمی‎کنند تحریم‎ها برداشته شود حتی تحریم‎ها را مضاعف می‎کنند.

معاون نشر آثار دفتر مقام معظم رهبری در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در جلسه تشکل منحله انجمن اسلامی دانشگاه صنعت شریف گفت: کسانی که مسئول هستند بهتر است وارد مسائل سیاسی و ارتباط با انجمن و تشکل‎ها نشوند.

همدانی با تاکید بر اینکه وزیر و مسئول نباید انجمن و تشکل‎های سیاسی را حمایت کنند، ابراز داشت: اگر مسئولان از تشکل‎های سیاسی حمایت کنند متهم می‎شوند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر برخورد دستگاه قضائی با پرونده مهدی هاشمی گفت: روی این پرونده کار می‎شود و امیدواریم دستگاه قضا به حقیقت برسند، هر حکمی که دادگاه بدهد باید اجرا شود، جایگاه پدر ایشان نباید روی حکم تاثیر بگذارد.

همدانی در خصوص عمل نکردن مسئولان به ارزش‎ها و سبک زندگی اسلامی گفت: ما از عمل نکردن به ارزش‎ها خواه روحانی باشد یا غیرروحانی، مسئول باشد یا وزیر ناراحت هستیم، وقتی جوان ببیند که ما به عنوان مسئول یا یک روحانی تجملات را وارد زندگی کردیم و به محرومان جامعه بی‎تفاوت هستیم نسبت به ما بدبین می‎شود.

وی ادامه داد: بسیاری از وزرا و روحانیون زندگی تجملاتی دارند ، طبیعی است جوانی که در آستانه ازدواج است اما امکان زندگی مشترک برایش وجود ندارد با این رفتارها نسبت به اسلام بدبین شود، وقتی جوان ببیند مسئولی میلیاردها تومان سرمایه، سهامدار چندین شرکت و کارخانه است اما او از حداقل امکانات زندگی بی‎بهره است از اسلام زده شود.

معاون نشر آثار دفتر مقام معظم رهبری در خصوص تقویت وحدت در جامعه بیان داشت: وحدت یک مسئله شرعی و اسلامی است به همین خاطر مقام معظم رهبری اختلاف‎انگیزی را فعلی حرام عنوان می‎کنند.

همدانی اختلاف و تفرقه را عامل سست و فشل شدن ذکر کرد و گفت: ایجاد وحدت و عدم تفرقه جزو واجبات مهم و روشن است، آمریکا و اسرائیل از اختلاف بین مسلمانان سوءاستفاده می‎کنند لذا وظیفه ما اگر واقعا خداخواه و اسلام‎گرا هستیم این است که عامل به تقویت وحدت باشیم چراکه وحدت باعث ذلت و خواری دشمن می‎شود.

۱۳۹۳/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...