نسخه چاپی

معاون رئیس‌جمهور:

سامانه ملی قوانین راه‌اندازی شد

معاون حقوقی رئیس‌جمهور از راه‌اندازی سامانه ملی قوانین و مقررات در كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، الهام امین‌زاده سه‌شنبه شب در چهارمین جلسه شورای حقوقی و صیانت از حقوق شهروندی دستگاه‌های اجرایی این استان که در سالن یادگار امام استانداری سمنان و با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، با اعلام خبر راه‌اندازی سامانه ملی قوانین و مقررات در کشور اظهار کرد: مردم می‌توانند با استفاده از این سامانه به‌راحتی از آخرین تغییر و تحولات قوانین جمهوری اسلامی ایران باخبر شوند.

وی با بیان اینکه این سامانه تمام قوانین و مقررات شهروندی را نیز در خود دارد، ادامه داد: در راستای نهادینه کردن حقوق شهروندی در جامعه، سامانه ملی قوانین و مقررات می‌تواند در راه معرفی و آشنا کردن مردم با حقوق شهروندی خود کمک شایانی می‌کند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در خصوص ویژگی‌های سامانه ملی قوانین و مقررات نیز گفت: همه قوانین کشوری بر اساس آخرین تغییرات به‌صورت آنلاین و رایگان در اختیار مردم ایران اسلامی قرار خواهد گرفت و همچنین مردم می‌توانند با استفاده از سامانه ملی قوانین و مقررات از قوانین مختلف در سال‌های گذشته نیز مطلع شوند و در جریان تغییرات این قوانین در سال‌های بعد قرار گیرند.

امین‌زاده تصریح کرد: قوانین منسوخ سالیان گذشته نیز در این سامانه قرار دارد و کاربران می‌توانند با مراجعه به این سامانه این قوانین را مطالعه کنند و دلیل منسوخ شدن قوانین در سامانه ملی قوانین و مقررات ذکر شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این سامانه تمام قوانین بر اساس 90 کد دسته‌بندی‌شده که این کدها زیرمجموعه دارند و قوانین تفکیک‌ شده‌اند، گفت: آدرس اینترنتی سامانه ملی قوانین و مقررات www.dotic.ir است که در حال حاضر مردم ایران اسلامی می‌توانند از آن استفاده کنند.

امین‌زاده با تاکید بر اینکه این سامانه همه اقشار مختلف جامعه را با قوانین و حقوق شهروندی خود آشنا می‌کند و باعث جلوگیری از مشکلات احتمالی در اجرای حقوق شهروندی می‌شود، ادامه داد: سامانه ملی قوانین و مقررات همچنین به حقوقدانان نیز در راستای تغییرات روزانه قوانین و استفاده از آخرین تغییرات قوانین حقوقی کشور در پرونده‌های حقوقی کمک زیادی می‌کند.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: سامانه ملی قوانین و مقررات بعد از کوچک‌ترین تغییر در قوانین کشور به‌روز خواهد شد و خود این موضوع یکی از مزیت‌های این سامانه است.

۱۳۹۳/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...