نسخه چاپی

تعجیل آمریكا برای اعمال تحریم علیه ونزوئلا

وزیر خارجه آمریكا سعی دارد كه تحریم‌های تصویب شده علیه ونزوئلا و مقامات این كشور را هر چه سریعتر عملی كند.

به گزارش نما به نقل از «تله‌سور»، «جان کری» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا به همراه چند سازمان دولت این کشور تلاش می‌کنند که سریعا یک سری از تحریم‌های تصویب شده را علیه دولت ونزوئلا تحمیل کنند.

«کری» روز گذشته طی سخنانی در کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، ضمن اعلام اینکه وضعیت ونزوئلا وی را آشفته و نگران ساخته اذعان داشت: کاخ سفید برای اعمال تحریم‌ها، در سریع‌ترین حالت ممکن فعالیت می‌کند.

کنگره آمریکا در ماه دسامبر سال گذشته میلادی (آذر 93) قانونی را برای اعمال تحریم علیه مقامات ونزوئلا تصویب کرد؛ علاوه بر این، 56 ویزای مقامات این کشور آمریکای جنوبی را به حالت تعلیق در آورده‌اند.

این مقام بلندپایه آمریکایی خواستار آزادی شخصیت‌هایی چون «لئوپولدو لوپز» یکی از اعضای حزب راست افراطی ونزوئلا شد که در درگیری‌های این کشور، رهبری مخالفان دولت را بر عهده داشت.

«لوپز» بعد از اینکه وزارت کشور ونزوئلا وی را به علت رهبری اعتراضات خشونت‌آمیز ماه فوریه 2014 (بهمن 92) محکوم کرد زندانی شد؛ این اعتراضات خیابانی 43 کشته بر جای گذاشت.

مردم و دولت ونزوئلا نیز به طور مداوم به علت چنین اظهاراتی، دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی خود را محکوم می‌کنند.

مردم این کشور روز دوشنبه نیز تظاهرات ضد امپریالیستی بزرگی در حمایت از اقدامات دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا برگزار کردند و شعارهایی چون «یانکی، به خانه خود برو» سر می‌دادند.

«مادورو» نیز در این خصوص خاطرنشان کرد: «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در مورد ونزوئلا در یک بن‌بست گیر افتاده و من اجازه نخواهم داد که دولت این کشور و سفارت آن به فراخواندن نظامیان ادامه دهند و سعی کنند روزنامه‌نگاران، صاحبان اندیشه و رهبران را بخرند، من چنین اجازه‌ای نمی‌دهم.

۱۳۹۳/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...