نسخه چاپی

مبارزه با اشرافی‌گری مجلس آینده را ماندگار می‌كند

عکس خبري -مبارزه با اشرافي‌گري مجلس آينده را ماندگار مي‌کند

كاندیدای مردم تهران در جبهه پایداری نهادینه كردن ساده زیستی مسئولان و مبارزه با اشرافی‌گری را از رویكردهای مهم مجلس جدید دانست و گفت: این موضوع می‌تواند مجلس نهم را مانند دولت قبلی در تاریخ ایران ماندگار كند.


محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، درباره برنامه‌هاٍ،رویکردها و تغییرات در مجلس آینده، اظهار داشت: مجلس نهم باید اقدامات مهمی را انجام دهد؛ ‌موضوع اول لزوم پیگیری تولید علم و تولید فناوری است که جزء مطالبات رهبری و مردم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه تاکنون در مجلس به موضوع تولید علم و فناوری پرداخته نشده است، افزود: این مسئله باید در مجلس نهم پررنگ شود چرا که با تولید علم می‌توان به تولید ثروت نیز پرداخت و از این‌ طریق اقتصاد کشور را در درازمدت دگرگون کرد.

کاندیدای مردم تهران در جبهه پایداری رویکرد دیگر مجلس نهم را اقامه مکتب اسلام دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع باید در مجلس نهم بسیار جدی مورد توجه نمایندگان قرار گیرد.

وی نهادینه کردن و قانونی کردن ساده زیستی مسئولان و مبارزه با اشرافی‌گری و خوی کاخ‌نشینی را یکی دیگر از رویکردهای مهمی دانست که باید در مجلس نهم پیگیری شود.

سلیمانی با تأکید بر اینکه هر قانونی که به تصویب می‌رسد باید جنبه اسلامیت آن قوی باشد، خاطرنشان کرد: ما باید به جای تئوری‌های غربی از نظریات اسلام استفاده کنیم.

* مجلس ضد اشرافی‌گری در تاریخ ایران ماندگار می‌شود

وی با یادآوری موفقیت دولت نهم در مبارزه با خوی کاخ‌نشینی و اشرافی‌گری، ادامه داد: اگر مجلس نهم نیز بتواند در این مسئله برجسته شود، در تاریخ ایران ماندنی می‌شود.

سلیمانی ارائه طرح‌هایی مبنی بر برکناری و عدم بکارگیری مدیران پرخرج را یکی از کارویژه‌های مجلس نهم دانست و گفت که این مسئله در دولت نهم بسیار پررنگ بود.

وی تأکید کرد: مردم مدیر پرخرج و اشرافی‌ نمی‌خواهند و به دنبال مدیری خدمتگزار و بی‌منت هستند.

* طرح‌های اقتصادی مجلس نهم باید مردم‌محور باشد

وزیر سابق دولت احمدی‌نژاد با اشاره به طرح‌های اقتصادی مجلس نهم، متذکر شد: اصل و زیر بنای طرح اقتصادی مجلس جدید باید مردم محور باشد تا بتواند عدالت را در کشور گسترش دهد.

وی با تأکید بر اینکه عامه مردم باید از برنامه‌های اقتصادی منتفع شوند و نه افرادی خاص، تصریح کرد: مجلس نهم باید برخورداری از عقلانیت مبتنی بر انقلاب اسلامی را در خانه ملت نهادینه کند.

سلیمانی بر همین اساس ادامه داد: در واقع مجلس باید با حذف عقلانیت مبتنی بر سودجویی فردی و حزبی و قبیله‌ای، عقلانیت مبتنی بر انقلاب اسلامی را جایگزین آن کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رگه‌های سودجویی فردی و حزبی در مجلس دیده می‌شود، یادآور شد: برخی نمایندگان بحث عقلانیت را مطرح می‌کنند در حالی که عقلانیت مدنظر آنها مبتنی بر سود خود و حزب‌شان است.

* مجلس هشتم بیش از حد دچار سیاسی‌کاری است

عضو کابینه دولت نهم در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس به لزوم ایجاد بستر و فضای مناسب برای هم‌افزایی و هم‌گرایی در مدیریت عالی کشور توسط مجلس نهم اشاره کرد و گفت: مجلس فعلی بیش از حد دچار سیاسی کاری شده است.

وی با انتقاد از سیاسی‌کاری مجلس هشتم، تصریح کرد: طرح‌هایی مثل وقف اموال دانشگاه آزاد که بسیار وقت‌ مجلس را نیز گرفت، عامل ضربه زننده به حیثیت مجلس هشتم بود که باید در رویکرد مجلس جدید اصلاح شود.

* لزوم همگرایی مجلس نهم با سایر قوا

سلیمانی حرکت مجلس جدید به سمت هم‌گرایی با سایر قوا و تقویت روحیه صمیمیت بین‌ آنها را یکی از رویکردهای مهم مجلس نهم دانست که باید نهادینه شود.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلات زیاد مجلس، اظهار داشت: ساعت کاری نمایندگان در مجلس جدید باید افزایش و تعطیلات آنها کاهش یابد تا بتوانیم عقب ماندگی‌های موجود را جبران کنیم.

کاندیدای مردم تهران در جبهه پایداری جلوگیری از حاشیه‌سازی‌های بی‌خاصیت را یکی از مسائل ضروری دانست و گفت که این حاشیه‌سازی‌ها فقط وقت مجلس را تلف می‌کند که باید در مجلس جدید جمع شود.

وی در خصوص مطالبه مقام معظم رهبری برای انقلابی بودن مجلس و تهیه "نرم‌افزاری برای ارائه حرف نوی جمهوری اسلامی" توسط قوه مقننه، تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در مجلس فعلی ضعیف است از این‌رو باید در مجلس جدید گفتمان امام (ره) و رهبری را برجسته کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نهم با یادآوری رضایت و تأیید رویکرد گفتمانی دولت نهم توسط مقام معظم رهبری گفت که مجلس نهم نیز باید به گونه‌ای عمل کند که با گذشته چند ماه، رهبر انقلاب آن را احیاگر گفتمان امام (ره) و انقلاب بدانند.

وی ادامه داد: اگر مجلس گفتمان حضرت امام (ره) را سرمشق خود قرار دهد، نظارت بر آن نیز در قالب همین گفتمان صورت می‌گیرد و در نتیجه چنین رویکردی، نظارت مجلس را نیز کیفی و موثر می‌کند.

سلیمانی تأکید کرد: نظارت در ذیل گفتمان امام(ره) و انقلاب دیگر رویکرد سیاسی کاری نخواهد داشت.

پدر دانش ماهواره در ایران و کاندیدای جبهه پایداری در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران در بحث انتخابات در دنیا بی‌نظیر است.

"ما هیچ ملتی را نمی‌بینیم که در مدت 33 سال، هر سال یک انتخابات بزرگ انجام دهد لذا این فقط یک موضوع خاص و ویژه برای ملت شریف ایران است"

* دوستان و دشمنان انقلاب منتظر دیدن میزان حضور مردم در انتخابات هستند

وی با تأکید بر اینکه نگاه دوست و دشمن در اسفندماه به سمت انتخابات مجلس نهم است، خاطرنشان کرد: تمام دوستان و دشمنان ملت ایران در داخل و خارج کشور، منتظر هستند که میزان حضور مردم در انتخابات را ببینند.

سلیمانی با بیان اینکه بستر و رقابت تنگاتنگی در چنین شرایطی ایجاد شده است، افزود: امیدواریم کاندیداها و رسانه‌های مختلف و رسانه ملی در این رقابت جوانمردانه هم‌افزایی لازم را داشته باشند.

* رقابت جوانمردانه نمایندگانی از جنس مردم را وارد مجلس می‌کند

عضو جبهه پایداری گفت: اگر کاندیداها در یک رقابت جوانمردانه وارد مجلس شوند، نمایندگانی از جنس مردم وارد مجلس می‌شوند که این دقیقاً همان خواست حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

وی با یادآوری اینکه وزاری دولت نهم از جنس مردم بودند و خدمتگزاری ملت را می‌کردند، تأکید کرد که چنین بستری می‌تواند در مجلس نهم نیز ایجاد شود.

سلیمانی، رقابت شایسته‌سالاری و تخصص‌گرایی را لازمه دیگر مجلس نهم دانست و تصریح کرد: این موضوع در برابر سهم‌بندی حزبی قرار دارد.

"ما نباید به رقابت حزبی دامن بزنیم و باید به سمت رقابت شایسته‌سالاری و کارآمدی حرکت کنیم و مجلس نهم باید مجلسی باشد که روی طرح‌های "ضدانقلابی" مثل وقف دانشگاه آزاد و حقوق دائم‌العمر، فضای فعالیت پیدا نکند تا چه برسد که آنها را تصویب کند."

وی با بیان اینکه اگر ما در این زمینه به مردم قول خدمت دهیم آنها با مشارکت بالایی در انتخابات شرکت می‌کنند و مجلس قدرتمندی را شکل می‌دهند، گفت: در این صورت خواب دشمنان نظام و انقلاب پریشان شده و آنها دیوانه می‌شوند.

کاندیدای مردم تهران در لیست جبهه پایداری در خصوص ارائه لیست‌های متعدد از سوی جریانات اصولگرایی، گفت که ما در حال حاضر با این واقعیت مواجه‌ایم و باید آن را به یک فرصت برای کشور تبدیل کنیم.

* نحوه استفاده از فضای چند لیستی رقابت بر اساس شایسته‌سالاری است

وی در همین زمینه توضیح داد: نحوه استفاده از فضای چند لیستی، رقابت گروه‌ها براساس شایسته‌سالاری و تخصص‌گرایی و منطق جوانمردی است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دیگر هیچ لیستی را نمی‌توان حذف کرد و لذا گلایه و درددل در این زمینه مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باید با مدیریت دقیق رقابتی جوانمردانه شکل داد تا نمایندگان متخصص و متعهد وارد مجلس شوند.

۱۳۹۰/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...