نسخه چاپی

انتقاد ۹ تشكل دانشجویی قم از وضعیت نامناسب فرهنگی كشور

در آستانه سفر هیئت دولت به شهر مقدس قم ۹ تشكل دانشجویی این شهر با صدور نامه‌ای به مراجع معظم تقلید از وضعیت فرهنگی كشور انتقاد كردند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، در آستانه سفر هیئت دولت به شهر مقدس قم ۹ تشکل دانشجویی این شهر با صدور نامه‌ای به مراجع معظم تقلید از وضعیت فرهنگی کشور انتقاد کردند.

در این نامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک و منور مراجع عظام تقلید (حفظهم الله)
سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

شهر مقدس قم به واسطه مزار مقدس کریمه اهل بیت (سلام ا... علیها) و حضور مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه و وجود مردمان مؤمن و نجیب، به عنوان پایگاه و خواستگاه اصلی انقلاب اسلامی و پشتوانه تئوریک نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود. و به همین سبب - اگرچه دیر اما- توجه دولت تدبیر و امید و سفر ایشان به قم نشان دهنده التفات و درک ایشان نسبت به جایگاه و اهمیت این شهر در معادلات و مناسبات ایران اسلامی بوده و در جای خود قابل تقدیراست. به بهانه این سفر و من باب تبیین اوضاع کنونی کشور خدمت شما بزرگواران و عموم ملت مجاهد ایران مواردی را به عرض می‌رساند.

نظام سلطه و استکبار بعد از ناکامی در جنگ نظامی در دوران پس از دفاع مقدس، برای شکست جبهه حق به رهبری جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرده است. در سال‌های ابتدایی پس از جنگ با زمینه سازی جهت تهاجم نرم‌افزاری و شبیخون فرهنگی وارد وادی جنگ نرمی شد که فتنه ۷۸ و ۸۸ اوج این دشمنی‌ها بود.

فتنه‌هایی که با مزدوری برخی عوامل ساده لوح داخلی و سقوط بعضی خواص بی بصیرت، انقلاب را تا پرتگاه سقوط برد اما با عنایات الهی و در پرتو ولایت مقام معظم رهبری و بصیرت افزایی مراجع معظم تقلید و پایداری مردم ، به دو شکست تلخ منتهی شد. نقش بی‌بدیل مراجع معظم تقلید در بصیرت دهی به توده‌ها و دفاع از آرمان‌های انقلاب و ولایت فقیه بسیار ستودنی و قوت بخش قلوب ما فرزندان انقلابی شما بزرگواران بود. البته توطئه‌ها در عرصه نرم و فضای فرهنگی همچنان ادامه دارد که در سطور بعد به آن اشاره خواهد شد.

فراموش نمی‌کنیم که برخی اقدامات متولیان امور فرهنگی در دولت‌های گذشته به طور ویژه‌ای بذر نهال‌هایی را در فضای فرهنگی کشور کاشت که سالها بعد زمینه ساز دو فتنه سنگین، با روکش سیاسی و ذاتی فرهنگی در سال‌های ۷۸ و ۸۸ شد.به نظر می‌رسد روندی که طی قریب به دو سال اخیر در فضای فرهنگی کشور شاهد آن هستیم تداعی کننده مشی همان افرادی است که به اسم اسلام تیشه به ریشه انقلاب زدند و اکنون جیره‌خوار بنگاه‌های لجن پراکنی غربی هستند.

نگرانی از تکرار اشتباهات گذشته در زمینه مسائل فرهنگی کار را به آنجا رساند تا در سالی که از نام آن ضرورت اقدام جهادی در حوزه فرهنگ دانسته می‌شود؛ مراجع محترم تقلید سخن از سبیل غیر اسلامی وزارت ارشاد کنند و علمای بصیر مجلس خبرگان رهبری در دیدار خود با مقام عظمای ولایت نسبت بدان ابراز نگرانی کرده و رهبری نیز با صحه گذاشتن به سخن ایشان، بگویند من نیز برای فرهنگ نگرانم!

به نظر می‌رسد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای عمل به وظیفه اصلی خود که همانا پاسداری از ارزش‌های دینی و ترویج آن است، به دنبال راضی کردن معدود افراد روشنفکری است که دل در گرو مشهورات غرب مدرن دارند و همین امر باعث حاشیه‌سازی‌های فراوان پیرامون این وزارت خانه شده است. ضمن آنکه از کلیت اقدامات انجام شده اینطور برداشت می‌شود که زیر پا گذاشتن ارزش‌های انقلابی و در مقیاسی وسیع تر دگردیسی ارزشی و تبدیل ضد ارزشها به ارزش، دقیقا ادامه دهنده راه بسط و گسترش فرهنگ لیبرال و از بین بردن فرهنگ دینی و انقلابی خودی است.

اقداماتی از قبیل توهین‌های متعدد برخی نشریات زنجیره‌ای به مقدسات، دادن مجوز به ناشران و نویسندگان مسئله دار از جمله نویسنده مروج همجنسگرایی، دادن مجوز به آلبوم موسیقی با خوانندگی زن، هزینه برای دفن گروه موسیقی مشهور به سگ‌های زرد، و کاهلی در مقوله حجاب و عفاف و فضای مجازی نشانه‌هایی است از بازگشت دوران تساهل و تسامح فرهنگی در فضای جامعه اسلامی، موضوعی که شدیدا خاطر دوستداران نظام را مکدر کرده است و خدا نیاورد آن روزی را که دانشجویان در کنار سایر آحاد ملت و با کسب اجازه از مراجع معظم تقلید و به پیروی از ایشان، تذکرات شفاهی را مؤثر ندانسته و راه دیگری را برای مطالبات خود برگزینند.

مراجع معظم تقلید

فضای مجازی امروز مهمترین عرصه جنگ دین و ضددین، اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی، انقلاب اسلامی و ضد انقلاب است اما شورای عالی فضای مجازی؛ مهمترین نهاد مربوط به آن یکسال و نیم گذشته هیچ مصوبه‌ای برای مقابله با حملات فرهنگی غرب در این حوزه نداشته است و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز دو سالی است که تنها درگیر تصویب روسای دانشگاه‌ها است که آن نیز با تعلل بسیار پیش می رود و برای فرهنگ سازی کشور اتفاق خاصی نمی افتد.

در پایان باید گفت اتفاقاتی که در حوزه فرهنگی کشور به وقوع پیوسته است باعث شده تا در مدت اخیر همواره شاهد سر دادن ندای «توجه به اصول» و «حراست از اسلام ناب» از سوی دلسوزان انقلاب و نظام باشیم. به خصوص مراجع معظم تقلیدکه هر کجا احساس خطر کرده و تشخیص داده‌اند که از اصول اسلام ناب تخطی و تخلفی صورت گرفته و هرکجا که دین مردم را در معرض دست اندازی نااهلان دیده‌اند در صف نخست بصیرت افزایی و روشنگری حضوری فعال داشته و به متصدیان امور تذکر داده‌اند که اول وظیفه دولت اسلامی حفظ دین مردم است.

اهتمام ایشان به این امر موجبات دلگرمی مردم و دلبستگان انقلاب بوده و ما دانشجویان به عنوان نمایندگان ملت و فرزندان معنوی و انقلابی مراجع بزرگوار به شکرانه حضور گرانقدر علمای بصیر و ولایتمدار در پیشگاه پروردگار پیشانی به خاک می‌ساییم و از خداوند متعال توفیقات مراجع عظام را در ادامه راه روشنگری و بصیرت افزایی،که بی‌شک پرهزینه نیز خواهد بود ،خواستاریم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
فرزندان انقلابی شما در :
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم
بسیج دانشجویی دانشگاه قم
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم
انجمن اسلامی دانشجویان پردیس قم دانشگاه تهران (فارابی)
بسیج دانشجویی دانشگاه پردیس قم دانشگاه تهران (فارابی)
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد قم

۱۳۹۳/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...