نسخه چاپی

اكنون زمان توافق آمریكا با ایران است

«ویلیام پری» وزیر دفاع اسبق آمریكا به همراه چند مقام نظامی ارشد سابق این كشور در یادداشتی از باراك اوباما خواستند با ایران به توافق هسته‌ای برسد.

به گزارش نما به نقل از فارس، وزیر دفاع اسبق آمریکا به همراه چند تحلیلگر و مقام سابق دولتی آمریکا در یادداشتی تاکید کردند که اکنون زمانی است که دولت اوباما باید با ایران به توافق برسد.

«شان اوکیف»،‌ منشی و دبیر اسبق نیروی دریایی و جانشین مدیر دفتر مدیریت و بودجه، «جیمز استاوریدیس» فرمانده ارشد پیشین ستاد مرکزی ناتو و «جو ریدر» عضو ارشد پیشین ارتش آمریکا در یادداشتی مشترک با عنوان «بیایید با ایران توافق کنید» به موضوع مذاکرات هسته‌ای تهران و گروه ۵+۱ پرداختند.

این مقامات پیشین در یادداشت مشترک در پایگاه «پولیتیکو» نوشتند: «آمریکا وقتی به بهترین حالت امن است که رهبران آن برای مقابله با چالشهای امنیت ملی و سیاست خارجی به طور موثری با هم کار و همکاری کنند. درگیری حزبی بهترین فرصت کشور ما را برای از بین بردن تهدید واقعی هسته‌ای ایران را تهدید می‌کند».

در یادداشت آمده است:‌«آخرین دور مذاکرات ایران و آمریکا از حرکت به سمت توافق هسته‌ای ۱۰ ساله حکایت دارد. رئیس‌جمهور اوباما می‌گوید که او(در توافق هسته‌ای) به تایید کنگره نیازی ندارد در حالی که نمایندگان کنگره به دقت در مفا توافق ملاحظه کرده و یا حتی آن را به رای‌ می‌گذارند. کنگره همچنین می‌تواند با رد برداشتن تحریم‌ها یا اضافه کردن آن علیه ایران، توافق را از بین ببرد».

مقامات سابق آمریکایی هشدار می‌دهند: «ما اکنون در لحظه حساسی هستیم. اگر رهبران ما اختلافات سیاسی داخلیشان را کنار نگذاشته و با هم در نگهداشتن مذاکرات هسته‌ای ایران در مسیر درست تلاش نکنند، آمریکا شاید فرصتی مهم را برای تقویت امنیت خود و اثرگذاری بر تاریخ جهانی بهتر از دست دهد».

۱۳۹۳/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...