نسخه چاپی

تعیین كرسی برای بخش خصوصی در مجلس

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:در پی آن هستیم كه در مجلس سیاست هایی بكار گرفته شود كه بخش خصوصی مانند بخش دولتی دارای كرسی هایی شود و برخی از موانع و مشكلات را سرمایه گذاران با ما در میان بگذارند.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر ، لاریجانی در نخستین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری بندرعباس افزود : برخی از موانع در کشور وجود دارد که برخی از آن ها موانع قانونی است که در مجلس سعی می کنیم آن ها را برطرف کنیم.

وی افزود : حجم قابل توجهی از منابع کشور صرف طرح های عمرانی شده به طوری که عمر بیشتر این طرح ها به قدری طولانی است که باید عمر نوح داشته باشیم که بتوانیم افتتاح آن ها را ببینیم .

رییس مجلس شورای اسلامی گفت : در مجلس می خواهیم قوانین تدوین کنیم تا بسیاری از این طرح ها به بخشهای خصوصی واگذار شود .

لاریجانی افزود : 10 هزار میلیارد تومان از طرح ها در کمیسیون تلفیق در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

وی گفت : در هفته آینده بررسی های بیشتری در خصوص واگذاری ها به بخش خصوصی صورت میگیرد.

در سال 93به دولت ابلاغ کردیم که این واگذاری هاانجام شود اما به دلیل برخی از مشکلات این امر محقق نشد.

وی گفت:یکی از مشکلات در کشورمربوط به بخش تسهیلات بانکی است که نواقصی در این بخش وجود دارد و در مجلس به دنبال افزایش سرمایه بانک ها هستیم.


لاریجانی گفت : موضوع روشن است که دولتها نه مالک خوبی هستند و نه شریک خوب بنابراین باید در اقتصاد ، مردم حضور داشته باشند .


رییس مجلس شورای اسلامی افزود : حضور دولت در اقتصاد موجب انحصار می شود .


لاریجانی گفت : در کشورمان دوره هایی وجود داشت که وضعیت اقتصادی روشن نبود و اگر هم بود راه درستی برای سرمایه گذاران وجود نداشت.


وی افزود : دوره هایی هم بود که آشفتگی های اقتصادی داشتیم مانند چند سال قبل ،اما تجربه های خوبی بدست آوردیم که آن روش ها که مورد استفاده قرار گرفته نادرست است .


لاریجانی گفت : خوشبختانه سیاست های کلی نظام ابلاغ شده مخصوصا در بخش حمل و نقل و انرژی که برخی از اینها به صورت قانون تدوین شده است .

وی گفت : امسال هم سیاستهای مقاومتی را داشتیم و در این حوزه در مجلس قوانینی تدوین شد.


رییس مجلس شورای اسلامی گفت : همیشه مشوق بودم که استانداران در استان های خود شان همایش سرمایه گذاری ایجاد کنند و ظرفیت های خود را برای سرمایه گذاران معرفی کنند .


لاریجانی افزود : همیشه سعی کردم با شرکت در این همایشها به سرمایه گذاران داخلی و خارجی نشان دهیم این اراده در کشور برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران خصوصی وجود دارد .


نخستین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان با حضور بیش از 100 شرکت خصوصی با محوریت بخش حمل و نقل و محصولات وایده های سرمایه گذاری خود را ارایه کردند .


این نمایشگاه به مدت 3 روز در محل دایمی نمایشگاهها واقع در سه راه جهانبار برای بازدید عموم آزاد است .

۱۳۹۳/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...