نسخه چاپی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دولت دهم در گفتگوی تفضیلی با نما:

احمدی نژاد كارش را كرده دیگران باید بیایند/هركس بخواهد بر مبنای غیر اسلامی در این نظام كار كند موفق نمی شود

عکس خبري -احمدي نژاد کارش را کرده ديگران بايد بيايند/هرکس بخواهد بر مبناي غير اسلامي در اين نظام کار کند موفق نمي شود

مسعود زریبافان گفت:من معتقدم كه هركس در نظام ما دوره ی خدمت دارد.آقای احمدی نژاد 8 سال ریاست جمهوری اگر كاری می خواستند بكنند، كردند.

به گزارش نما ،این روز ها بازار شایه و زمزمه فعالیت و  حضور اطرافیان احمدی نژاد در انتخابات مجلس سال آتی بسیار داغ است با توجه به این موضوع و وحدت اصولگرایان گفتگویی با مسعود زریبافان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دولت دهم و از نزدیکان شخص محمود احمدی نژاد انجام دادیم.
مشروح گفتگو نما با معاون احمدی نژاد با شرح ذیل می باشد:

سال گذشته ما مرحوم حاج آقای مهدوی کنی و مرحوم عسگر اولادی را از دست دادیم و از حضورشان محروم شدیم. این دو بزرگوار در خیمه ی وحدت بین اصول گرایان بودند و به قول معروف با هر سلیقه ای میتوانستند شرایط را کنترل کنند. با توجه به این موضوع ضرورت و وحدت اصول گرایان را چگونه ارزیابی می کنید؟
ببینید در بحث وحدت ما باید از واژه ی وحدت مقداری کوتاه بیاییم و این بحث وحدت را به همگرایی تبدیل کنیم یعنی دوری از واگرایی و رفتن به سمت همگرایی اصول گرایان. جریان اصول گرایی با توجه به طیف وسیعی که وجود دارد آنچه که می شود برایش تعریف کرد یک همگرایی است، دور هم جمع شوند و روی اصول و مبانی و مشترکات خودشان بایستند و به هم نزدیک شوند و با این کارشان کمک کنند به تقویت پایه های نظام، می بینیم که ان شاء الله اگر این اتفاق بیافتد سپس پروژه های کوچکتر،کار های کوچکتر نیز خود به خود تحت پوششان قرار می گیرد.

یکی از دغدغه های اصول گرایان حفظ نظام است با توجه به شرایط به وجود آمده و اینکه بار دیگر فتنه گران به نظر فضا را مهیا دیده اند و حتی حضورشان در مسئولیت ها بیشتر شده است.وحدت اصولگرایان چگونه باید شکل بگیرد؟
ببینید به هرحال برای اینکه عده ای بنشینند و با هم صحبت کنند معمولا تعامل و ارتباطات به طرق مختلف صورت می گیرد اگر بخواهیم یک سری تعامل نزدیک برقرار کنیم بایستی افراد روی مشترکات یکدیگر تاکید کنند. بالاخره اختلاف سلیقه چیز طبیعی است به طور مثال دلیل ندارد من چیزی را که در آن با شما اختلاف سلیقه دارم مطرح و در مورد آن بحث کنم،آنها را مطرح کرده و از آنها رد می شوم. اما اگر در مساله ای به نقطه نظر مشترکی رسیدیم،هدف مشترکی داشتیم می توانیم آن مساله را پایه قرار دهیم برای اینکه آن را بسط دهیم،توسعه دهیم و برای استحکام ارتباطمان ازآن مساله استفاده کنیم.

موانع وحدت چه چیز هایی هستند؟
الان یک همگرایی دارد تحت نظارت آقای تقوی صورت می گیرد و اکثریت قریب به اتفاق جریان اصول گرایی هم در آن به عنوان نماینده گروه ها یا اشخاص حضور دارند و خوب پیش می روند. درواقع امیدواریم که این اتفاق به نتیجه برسد تا به حال هم بیشتر خوب پیش رفته است. به نظر من ما فقط باید کمک کنیم.

مردم نظرشان نسبت به این موضوع چیست و آیا با وحدت بین اصول گرایان موافق هستند؟
آنچه که مسلم است مردم از دوستی و برادری بیشتر خوششان می آید تا از دعوا و جنگ.

اما شاید در طرف مقابل هم همین اتفاق بیفتد.
ببینید هر کس که توانست رویکردی را در پیش بگیرد که نظر مردم را جلب کند،مردم هوشیارند،صداقت را می بینند ،تلاش و مرام خدمت گزاری را می بینند و اندیشه ی خدمت گزاری را در افراد می شناسند و تصمیم می گیرند. بالاخره تجربه نشان داده است که مردم در مواقع حساس زود تصمیم گرفتند و مطمئناً با این هوشیاری که مردم ما دارند انتخابشان جواب خوبیست و هر انتخابی که داشته باشند، انتخاب مبارکی است.
یعنی ما باید ایت قضیه را اینطور ببینیم که مطمئنا این نظام نظامی است که اگر بخواهیم عامیانه صحبت کنیم،صاحب دارد و آن هم عموم مردم را متوجه چیزی که به صلاح کشور است می کند. ما هم تلاش خودمان را بکنیم. ما یک وظیفه داریم که باید در جهت ایفای این مسئولیت و این تعهدی که برای ما ایجاد شده حرکت کنیم.این سال ها نشان داده شده که مردم از وحدت استقبال می کنند.مردم از کسی که سرش را پایین انداخت و خوب کار کرد و جنگ و دعوا نکرد بیشتر خوششان می آید حالا شاید رسانه ها به دنبال جنگ و دعوای بین افرد و شخصیت ها و جریانات باشند اما مردم به این گونه نیستند.مردم هرکس که آمد و دم از وحدت،دوستی و برادری زد،بیشتر به سمتش متمایل شدند.باید ببینیم ان شا الله چه پیش می آید.

اعتدال واقعی بین اصول گرایان بیشتر است یا خیر؟
اعتدال به شرایط و خلق و خوی افراد ارتباط دارد یک فرد امکان دارد در یک مساله در شرایط خاصی معتدل برخورد کند اما همین شخص در جریان دیگری بخاطر مساله ی خاصی از حالت اعتدال خارج شود. ما این نکته را در همه ی شخصیت ها دیده ایم یک موقع معتدلند در وقت دیگر کمی تند روی می کنند.به هر حال آنچه مهم است این است که ما باید کاری کنیم که تفکرات، تفکرات معتدلانه ای شود و خادمانه شود برای خدمت به نظام در محور ولایت.

نظرتان در مورد فعالیت های انتخاباتی آقای احمدی نژاد چیست؟آیا ایشان فعالیت انتخاباتی دارند یا خیر؟
من نمی دانم ایشان فعالیتی دارند یا خیر اما خود من فعالیت های ایشان را نه به صلاح خودشان می دانم و نه به صلاح نظام.من معتقدم که هرکس در نظام ما دوره ی خدمت دارد.آقای احمدی نژاد هم از دوره ی خدمتش خوب استفاده کردند،آقای احمدی نژاد  8 سال ریاست جمهوری ،2 سال شهرداری به عبارتی سه شیفته کار می کردند و لذا اگر کاری می خواستند بکنند، کردند و باید اجازه دهند همانطور که خودشان قبول داشتند و می گفتند که باید چرخش نخبگان داشته باشیم،وقتی که اگر یادتان باشد سال 1384 گفتند گردش نخبگان.پس ایشون باید اجازه دهند که گردش نخبگان باشد.
آقای احمدی نژاد به عنوان شخصیت های سیاسی، شخصیت های کشوری کنار بنشینند و نقش ارشادی داشته باشند.به نظر من انتخابات خیلی کوچک است که فرد بزرگی مثل ایشان وارد آن شود این نه به صلاح خودشان است نه به صلاح نظام.

این اطرافیان نیستند که کارهایی می کنند تا چهره ی فعالیت هایی که در دولت نهم و دهم انجام شده را عمدا یا سهوا  خدشه دار کنند؟
ببینید خدمتی که دولت آقای احمدی نژاد به کشور کردند"دولت نهم و دهم " خدمات شایانی بود.یعنی چیزی نیست که کسی بتواند با تبلیغات و جوسازی محوش کند.شاید چندتا اشتباه هم در این دولت کرده باشند اما به هرحال 8 سال دولت سه شیفته بالاخره فعالیت ها و خدمات بسیاری انجام دادند کارهای نشدنی را انجام دادند این هدفمند کردن در نظام ما 28-27 سال بود که می خواستند انجام دهند اما کسی انجام نمی داد تا بالاخره این دولت انجام داد و آن بخش اصلی که بحث سوخت بود را با موفقیت انجام دادند.حالا بخش دومش به قضیه ی تحریم ها و اتفاقات اقتصادی برخورد کرد و این مسائل پیش آمد اما در کل کارنامه ی دولت نهم و دهم، مجموعه ی دولت کارنامه بسیار موفقی است و این فراموش شدنی نیست و شعله ای نیست که با یک فوت خاموش شود.

اطرافیانی که هستند به نوعی خود آنها این خدمات را زیر سوال ببرند؟
شاید آنها می خواهند از این خدمات بهره برداری کنند اما آنهایی که می خواهند این خدمات را خاموش کنند موفق نمی شوند چون بالاخره مردم هوشیارند.در ضمن تاریخ قضاوت می کند ما الان نباید ببینیم بازار رسانه ها چه می گویند.سرعت تاریخ هم زیاد شده است در گذشته اگر اتفاقی می افتاد می گفتند ببینیم 100 سال آینده تاریخ چی می نویسد؟اما اکنون چون سرعت تاریخ زیاد شده است باید ببینیم 15-10 سال آینده تاریخ چه قضاوتی می کند؟مردم چه قضاوتی می کنند؟مجموع دولت نهم و دهم آیا رهاوردی، اثراتی و خدماتی داشته یا خیر؟آن موقع است که قضاوت می کنن در سطح ملی،منطقه ای در سطح سیاسی،بین المللی.بالاخره تاریخ قضاوت می کند و تاریخ هم فراموش نمی کند.آن هایی که برای ایران،ایران اسلامی،یا حتی لفظ مطلق ایران خدماتی کردند فتوحاتی داشتند را فراموش نمی کند و همچنیین آنهایی را که همه ی آن فتوحات را از ست دادند.قطعا آنهایی که فتوحات را از دست دادند هیچ کدام نیت خائنانه ای نداشتند بلکه به نیت این بود که بین مردم کشت و کشتار نشود مردم از بین نروند برای مردم جنگی نشود صلح و دوستی برقرار باشد. اما امروز مردم ما وقتی نگاه می کنند به چیزهایی که از دست رفته آن اقدامات را خادمانه نمی بینند.
مردم باید مراقب باشند و به تبلیغات و جوسازی ها توجهی نکنند.عده ای برای اسلام فتوحاتی دارند و عده ای هم ممکن است از دست بدهند.مسئولان باید مراقب باشند تشویقات امروز موجب نفرین های آیندگان نشود.بالاخره بچه های ما بعدها میخواهند بدانند کشور پیشرفت کرده یا خیر؟در دوران چه کسی پیشرفت کرده؟در چه زمینه ای پیشرفت داشتیم؟در زمان نسل بعدی چه چیزهایی را از دست دادیم؟تاریخ قضاوت می کند و آنچه در تاریخ می ماند همین است.این همانی است که انسان در کارنامه ی آخرت خویش هم دارد یعنی بالاخره باید ببینیم در کارنامه ی آخرت ما چه نوشته می شود؟یعنی بخاطر اینکه بگویم امروز فلان مشکل را حل کردم،مجاز هستم هرکاری را انجام دهم؟پس در کارنامه ی آخرتم چه بنویسم؟آیا برای خدا بوده؟نبوده؟اینها مسائلی است که باید توجه کنیم.

سوال آخر اینکه شما آینده ی اصول گرایی را با توجه به شرایط چه پیش بینی می کنید؟
 ببینید نظام،نظام ولایی،نظام اسلامی است.هرکس که بر پایه ی ارزش های اسلامی حرکت کند،حالا اسمش را هرچه می خواهیم بگذاریم،بالاخره به قول معروف سیستم عامل نظام اسلامی،اصول اسلامی است،...هر فردی در این سیستم عامل کار کند موفق می شود و هرکس بخواهد بر مبنای غیر اسلامی در این نظام کار کند موفق نمی شود یعنی کسی موفق می شود که در این نظام اسلامی با مبانی اسلامی کار کند و قطعا خدا هم کمکش می کند،اگر کسی برای خدا کار کند برای پایه های دین خدا کار کند خدا هم کمکش می کند. وعده ی خداست خدا را کمک کن،خدا هم کمکت می کند این چیزی است که یه آن اعتماد داریم.قطعا کسی که روی پایه ها و اصول اسلامی حرکت می کند نه فقط در حرف بلکه به واقع مرامش،اخلاقش و هه چیزش اسلامی باشد قطعا موفق می شود.

گفتگو:صادق رخ فرد

۱۳۹۳/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
2
0
۱۳۹۳/۱۲/۹
منظور ايشون جريان انحرافي بود؟
35
1
۱۳۹۳/۱۲/۹
دقيقا همين طور است اين تاريخ است که مشخص ميکند چه کسي خادم بوده است و چه کسي خائن
14
10
۱۳۹۳/۱۲/۹
احمدي نژاد، عوضي رفت و تمام شد
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...