نسخه چاپی

توصیه های هنری وزیر بهداشت

عکس خبري -توصيه هاي هنري وزير بهداشت

وحید دستجردی درباره امكان خرید آثار هنری توسط وزارت بهداشت اظهار داشت: ما به مراكز درمانی و بخش‌هایی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كه امكان تهیه آثار هنری را داشته باشند، توصیه می‌كنیم كه از این نمایشگاه بازدید كنند.


وزير بهداشت به مراکز درمانی و بخش‌های زیر مجموعه این وزارتخانه توصیه کرد تا از آثار هنری اکسپوي 91 خریداری کنند.

به گزارش ايسنا، مرضيه وحيد دستجردي ضمن استقبال از خرید آثار هنری، اجرای این طرح را منوط به قیمت‌های ارائه شده از سوی هنرمندان و مسوولان دانست.

وي درباره نقش هنر و خرید آثار هنری در جامعه گفت: به طور حتم هنر از زندگی انسانی به دور نیست. در واقع بدون هنر نمی‌توان زندگی کرد، اما خرید آثار هنری نیز وابسته به تعرفه و قیمتی است که به خریداران ارائه می‌شود.

وحيد دستجردي درباره امکان خرید آثار هنری توسط وزارت بهداشت اظهار داشت: ما به مراکز درمانی و بخش‌هایی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي که امکان تهیه آثار هنری را داشته باشند، توصیه می‌کنیم که از این نمایشگاه بازدید کنند.

وي همچنين از اعزام مشاور خود جهت بررسی وضعیت برگزاری اکسپو و آثار ارائه شده خبر داد و افزود: مشاوری را فرستاده‌ام که با مراجعه به این نمایشگاه قیمت‌ها و آثار فاخر را مورد بررسی قرار دهد تا بتوانیم خرید مناسبی داشته باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در وزارت بهداشت به کلیه دانشگاه‌های زیر پوشش این وزارتخانه نیز توصیه می‌کنیم که در حد توانایی خود از این آثار خرید داشته باشند تا بتوانند در معرض دید عموم مردم قرار دهند.

وحيد دستجردی در پاسخ به اینکه آیا آثار خریداری شده در مراکز درمانی به نمایش گذاشته می‌شوند، بیان کرد: نمایش آثار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منوط به قیمت‌های ارائه شده برای خرید آثار است، چرا که مراکز درمانی ما عموما بودجه چندانی را ندارند ولی اگر به طور حتم در حد توان این مجموعه‌ها و نهادها باشد این کار انجام خواهد شد.

به گفته وي، بي شك حضور آثار هنري در اين مراكز تاثیرات مثبتی چه از لحاظ روحی و چه بصری بر فضاهای درمانی خواهد داشت.

اكسپوي ۹۱ با 571 اثر از 316 هنرمند از سوي بنياد فرهنگي، هنري رودكي از 28 خرداد آغاز شده است و تا ۱۲ تيرماه در تالار وحدت ادامه دارد.

۱۳۹۱/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...