نسخه چاپی

دعوت از بگوویچ توسط فرستاده احمدی‌نژاد

در ملاقات علی اصغر خاجی فرستاده ویژه محمود احمدی‌نژاد و معاون اروپا و آمریكای وزارت امور خارجه با باقر عزت بگوویچ، رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، دعوتنامه نشست سران جنبش غیرمتعهدها در تهران تسلیم وی شد.

به گزارش نما به نقل از مهر،در این دیدار، خاجی با اشاره به مشکلات و چالش‌های موجود در نظام بین‌الملل، جنبش غیرمتعهدها به‌عنوان دومین تشکل جهانی بعد از سازمان ملل را فرصتی برای تقویت چندجانبه‌گرایی در راستای استقرار صلح پایدار و هم‌چنین گسترش همکاری‌های جنوب ـ جنوب دانست.

او در ادامه با یادآوری حمایت جمهوری اسلامی ایران از بوسنی متحد، چند قومی و یک‌پارچه، درباره همکاری‌های دو کشور افزود:مناسبات دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست، بوسنی و هرزگوین، از ظرفیت‌های وسیع و متنوعی به‌ویژه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی برخوردار بوده، بنابراین در بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها محدودیتی وجود ندارد.

باقرعزت بگوویچ نیز با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و تأکید بر جایگاه خاص جمهوری اسلامی ایران نزد مردم کشورش، از گسترش مناسبات دوستانه دو کشور استقبال کرد.

رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی هم‌چنین با تشکر از دعوت به‌عمل آمده، درباره مسوولیت جنبش غیرمتعهدها اظهار کرد:فکر می‌کنم با توجه به شرایط کنونی بین‌المللی، جنبش می‌تواند نقش مهمی را در جهان امروز به نمایش گذارد.

بوسنی و هرزگوین عضو ناظر جنبش غیرمتعهدهاست.

۱۳۹۱/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...