نسخه چاپی

رهبر كره شمالی: پرچم آمریكا را تكه‌تكه می كنیم

آمریكا، ژاپن و چند كشور غربی دیگر تهدید كرده‌اند كه در صورت ادامه‌ی آزمایش‌های اتمی تحریم‌های شدیدتری بر این كشور تحمیل خواهند كرد.

به گزارش نما، در پی مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به نیروهای نظامی این کشور دستور داد، خود را برای جنگ با "آمریکا و متحدانش" آماده کنند. مانور نظامی مشترک این دو کشور، هر ساله برگزار می‌شود.



به نوشته وب سایت دویچه وله، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به واحدهای ارتش این کشور فرمان داد، خود را "از نظر سیاسی، ایدئولوژیک، نظامی و تسلیحاتی" برای جنگ با آمریکا تجهیز کنند. بنا بر گزارش ‌رسانه‌های رسمی این کشور، رهبر کره شمالی روز شنبه (۲۸ فوریه/ ۹ اسفند) در واکنش به مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی گفت: «نیروهای ارتش باید سخت تمرین کنند تا ما بتوانیم پرچم آمریکا را تکه تکه کنیم.»



در آستانه‌ی این مانور مشترک که قرار است روز دوشنبه (۲ مارس) صورت گیرد، هر دو کشور روز جمعه (۲۷ فوریه) عملیات نظامی دریایی خود را آغاز کردند. بنا بر گزارش وزارت دفاع کره‌ جنوبی، در این عملیات ۱۰ فروند کشتی جنگی و چندین فروند هواپیماها و بالگرد تجسسی شرکت داشتند.



کیم جونگ اون پس از مرگ پدر، کیم جونگ ایل، رهبری حزب کمونیست را در ماه دسامبر ۲۰۱۱ برعهده گرفت. او هر ساله با آغاز دوره‌ی این مانور نظامی، آمریکا و کشور همسایه‌ی خود را به جنگ تهدید می‌کند. سال گذشته، در جریان مانور ۱۲ روزه‌ی ارتش آمریکا و کره‌ی جنوبی در شبه جزیره‌ی کره، کره‌ی شمالی تهدید کرد که در صورت حمله وارد "جنگ مقدس برای اتحاد دوباره" خواهد شد. شبیه‌سازی رایانه‌ای یک نبرد برنامه‌ریزی‌شده، بخش اصلی این مانور است.



کره‌ی شمالی ادعا می‌کند که سلاح اتمی در اختیار دارد. این کشور در اکتبر ۲۰۰۶ و مه ۲۰۰۹ دو انفجار اتمی را آزمود.


آمریکا، ژاپن و چند کشور غربی دیگر تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه‌ی آزمایش‌های اتمی تحریم‌های شدیدتری بر این کشور تحمیل خواهند کرد.

۱۳۹۳/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...