نسخه چاپی

تذكر پیاپی قاضی به وكیل یك متهم

عکس خبري -تذکر پياپي قاضي به وکيل يک متهم

در جریان رسیدگی به اتهام یكی از متهمان قاضی مدیرخراسانی بارها به وكیل این فرد تذكر داد و در خلال دفاعیات وی كفایت دفاعش را اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس؛ پیش از ظهر امروز در ادامه برگزاری یازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس در بیمه ایران نوبت به دفاعیات نماینده دادستان از کیفر خواست صادر شده برای یکی از متهمان «م ـ الف» مدیرکل وقت اتباع خارجه استانداری تهران رسید.

ذبیحی‌زاده با اشاره به سخنان وکیل متهم گفت: وکیل حرف از جهل قانونی متهم می‌زند در حالی که در جایی دیگر مدعی می‌شود که موکلش 32 سال سابقه کار اداری دارد.

وی گفت: وکیل به ما خرده می‌گیرد که چرا نماینده دادستان حرف‌هایی می‌زند که باعث می‌شود جرأت و جسارت مسئولان خدوم از آنها گرفته شود و این مطالب اصلا درست نیست در حالی که باید بگویم ما ارادتمند همه مسئولان خدوم هستیم اما خادمین را که محاکمه نمی‌کنیم.

نماینده دادستان افزود: ما درباره غیرقانونی بودن برداشت از 30 درصد عوارض اخذ شده از اتباع خارجی دو جلسه به طور کامل و مفصل توضیحاتی ارائه کردیم اما باز هم می‌گویم که حتی براساس همان بخش‌نامه‌ایی که شما از آن نام می‌برید هم عمل نکرده‌اید و برخلاف نفس صریح قانون آن 30 درصد را تصاحب کرده‌اید.

نماینده دادستان به اخذ مبلغ 10 میلیون تومان از جانب متهم و خرید یک خانه در شهرستان دماوند اشاره کرد و گفت: این 10 میلیون تومان به موجب 20 فقره چک مسافرتی 5 میلیون ریالی توسط متهم گرفته شده که بعدها مشخص شد که منشأ این پول‌ها از همان 30 درصد اضافه عوارض اتباع خارجه بوده است.

نماینده دادستان در بخش دیگری از دفاع از کیفر خواست صادر شده گفت: دریافت 30 درصد سهم عوارض اتباع خارجی عموما به سه طریق انجام می‌شده است که شامل ارائه صورت وضعیت و فاکتور خرید توسط اداره امور اتباع، درخواست کتبی اداره امور اتباع مبنی بر واریز وجه در حساب اشخاص حقیقی وحقوقی و در نهایت معرفی کارمندان اداری امور اتباع به شهرداری‌ها برای دریافت چک‌ها.

وی افزود: تعداد 9 فقره چک به مبلغ 59 میلیون تومان به آقای «الف ـ پ» داده شده است که پس از بررسی‌ها مشخص شد این فرد وجه حاصل از نقد شدن چک‌ها را به حساب شخصی خود واریز کردند.

در حالی که باید از متهم پرسید براساس کدام قانون شما پول حاصل از 30 درصد عوارض اتباع خارجه را به حساب شخصی خودتان واریز کردید.

ذبیحی‌زاده خاطر نشان کرد: وکیل متهم در بخش دفاعیاتش به موضوع عدم اشاره به ماده 19 در کیفر خواست صحبت به میان آورد در حالی که ما در سه خط پایانی کیفر خواست عینا آورده‌ایم که با توجه به سوء اقدامات مجرمانه متهمان و بیم تجری نام‌بردگان درخواست اعمال ماده 19 داریم که این موضوع به صورت جمع قید شده و شامل همه متهمان می‌شود.

پس از دفاعیات ذبیحی‌زاده وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت وبا گذشت چند دقیقه از آغاز دفاعیاتش قاضی مدیرخراسانی در تذکری به وی خاطر نشان کرد که دفاعیات شما تکراری است و به اصل موضوع نمی‌پردازیم.

پس از آنکه وکیل سخنان مدیرخراسانی را نپذیرفتیم قاضی کفایت دفاعیات وی را اعلام کرد و به این ترتیب وکیل متهم از ادامه سخنانش باز ماند.

در نهایت متهم « م ـ الف» در جایگاه قرار گرفت و قاضی پرونده از وی آخرین دفاعیاتش را اخذ کرد.

متهم در دفاعیاتش با گلایه از نماینده دادستان گفت: شما متأسفانه چندین بار و با شکل‌های مختلف موضوع 159 میلیون تومان برداشت از عوارض اتباع را مطرح کردیدکه در ذهن هر کسی این گونه معنی پیدا می‌کند که چندین فقره 159 میلیون تومان بوده است.

وی گفت: در خلال گرفتن وجوه و واریز آن به حساب افراد مختلف 30 میلیون تومان پول‌ها را از خانمی که کارمند من بود دزدیدند که تنها 7 ماه پس از سرقت یک باند بزرگ از سارقان در تهران شناسایی و دستگیر شدند. حال آنکه به گونه‌ای از این 30 میلیون تومان در دادگاه سخن به میان آورده که گویا کارمند من خودش آن را دزدیده است.

۱۳۹۱/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...