نسخه چاپی

وعده انصارالله برای تامین امنیت تنگه «باب‌المندب»

هیاتی از جنبش انصارالله یمن و یك هیات مصری ضمن دیدار با یكدیگر در صنعاء، درباره تحولات داخلی یمن و تنگنه باب المندب بحث و گفت‌و‌گو كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک منبع دیپلماتیک در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد، قاهره از جنبش انصارالله یمن قول گرفت که امنیت تنگه «باب المندب» را تامین کند.

به گفته این منبع دیپلماتیک که نخواست نامش فاش شود، انصارالله متعهد شد که به امنیت تنگه باب المندب خدشه ای وارد نشود و با وجود اوضاع ناامن کنونی، ایمنی حرکت ناوبری حفظ شود.

منبع دپلیماتیک همچنین تاکید کرد که دیدار هیات مصری با هیات انصارالله دو روز قبل از بازگشت سفیر مصری در صنعاء به قاهره، صورت گرفت.

وی گفته که «حوثی‌ها» در این دیدار متعهد شدند که امنیت حرکت ناوبری در تنگه باب المندب که روی امنیت حرکت ناوبری در کانال سوئز مصر تاثیر زیادی خواهد گذاشت، حفظ شود.

از سوی دیگر، هیأتی از این جنبش که به روسیه سفر کرده، امروز(یکشنبه) به مصر خواهد رفت. «ضیف الله الشامی» از رهبران جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که یک هیأت از این جنبش، امروز یکشنبه، به مصر سفر خواهد کرد.یک هیأت از این جنبش نیز امروز عازم تهران شده است.

باب المندب یکی از مهمترین مسیرهای حمل و نقل دریایی اروپا و دریای مدیترانه است. این تنگه آبی در قسمت جنوبی دریای سرخ به اقیانوس هند قرار دارد. تنگه‌ باب‌المندب آبراهی است بسیار استراتژیک که راه کشتی‌های تجاری از اقیانوس هند به دریای سرخ است و سپس از گذر از کانال سوئز به سوی دریای مدیترانه ادامه می‌دهد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...