نسخه چاپی

توهین یك روزنامه به سنت ازدواج؟

روزنامه قانون در شماره روز گذشته خود در قالب مطلبی طنز، سنت حسنه ازدواج را به سخره گرفته است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، روزنامه قانون بعد از انتشار مجدد، در شماره 468 مورخ 11 اسفند 93 در ستون طنز خود به قلم آیدین سیار سریع گفت‌وگویی با مایه طنز منتشر کرد.

در این گفت‌وگو که به صورت خیالی میان یک دختر و پسر مجرد رد و بدل شده است به موضوع ازدواج پرداخته و محتوایی اندر معایب ازدواج و دلایل طلاق دوستان خود مطرح می‌کنند.

در بخشی از این گفت‌وگو پسر خطاب به دختر ازدواج را مانعی برای پیشرفت و عاملی که با مسئولیت و تعهد باعث فرسودگی انسان می‌شود به دختر معرفی می‌کند، و در جایی می‌گوید: «ای داد از این ازدواج ... از این سنت منسوخ ... از این گرداب نابودگر»؛ دختر نیز ضمن تایید مطالب پسر ازدواج را اقدامی پرهزینه و تبعات آن را دیوانه‌کننده می‌داند.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو که از زبان دختر است، مطرح می‌شود: «اصلا همه بدبختی انسان از ازدواج شروع شد. اگه آدم و حوا از اون اول دوست معمولی بودن الان این وضع ما نبود.» که در این بخش علاوه بر مطالب قبلی به پیامبر خدا نیز توهین شده است.

در ادامه مطلب در خصوص معایب تولد فرزند و اینکه این موضوع اقدام احمقانه‌ای است که فقط باعث تکثیر انسان‌ها می‌شود نیز موضوعاتی مطرح شده است و پسر جوان در پاسخ دختر که می‌گوید واقعا اینها فقط ازدواج می‌کنند که تکثیر شوند؟ می‌گوید: این کار واقعا حماقت محض است.

این نخستین بار نیست که در برخی روزنامه‌ها به مقدسات توهین می‌شود و برخی نشریات در یکسال اخیر حداقل در این موارد تذکر گرفته‌اند و در برخی موارد نیز کار به توقیف و لغو امتیاز کشیده شده است.

این بار نیز سنت حسنه ازدواج و پیوندی که نزد خداوند از محبوبترین پیوندهاست به بهانه مطلبی طنز به سخره گرفته شده است، آیا به راستی معنی طنز به سخره گرفتن است؟


۱۳۹۳/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...