نسخه چاپی

رحیمی:علت اتهام زنیها كُرد بودنم است!

عکس خبري -  رحيمي:علت اتهام زنيها کُرد بودنم است!

معاون اول رییس جمهور با اشاره به طعنه و اتهامی كه به وی نسبت داده می شود گفت:بنده به این مسائل توجهی نشان نداده ام و در مقابل رفتار آنها تنها یك ساعت به ساعت كاری موظف خود اضافه كردم


به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،محمدرضا رحیمی عصر شنبه در مراسم افتتاح هفته هنر استان کردستان که در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد ضمن تبریک حلول ماه مبارک شعبان و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امروز میلاد فرخنده امام حسین (ع) است و این امام بزرگوار در نزد مردم کردستان چه شیعه و چه سنی از احترام بسیار بالایی برخوردار است و مردم کردستان هنگامی که برای موضوعی بسیار مهم می خواهند قسم یاد کنند، به حضرت عباس قسم می خورند.

معاون اول رییس جمهور کردستان را سرزمین آموزه های محبت و عشق به انسانها دانست و با بیان اینکه کردستانی ها در وفا و مروت یگانه اند، تصریح کرد: نمی توان یک کُرد را پیدا کرد که از او با صفت بی معرفتی یاد کنند چراکه همه اهالی کردستان صاحب صفا و صمیمیت و قلبهای پاک هستند.

رحیمی افزود: مردم کردستان از جمله کسانی هستند که بدون هیچ درگیری و نزاع به اسلام گرویدند و هنوز در شناسنامه برخی افراد در منطقه بانه کلمه «اختیارالدین» به معنای کسی که با اختیار خودش به دین اسلام روی آورده، به چشم می خورد.

وی مردم سرزمین کردستان را پیشتاز در عرصه فرهنگ و تمدن خواند و با بیان اینکه ایران دارای تاریخی کهن و دیرینه است، افزود: پیش از دوران هخامنشیان، مادها در کردستان تمدن سازی کردند و سَقِز امروزی مرکز حکومت مادها بود و آنها اولین سازندگان تمدن ایران باستان بودند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره رابطه تمدن و فرهنگ، خاطرنشان کرد: ابتدا باید فرهنگ باشد تا تمدن ایجاد شود و هیچ تمدنی در دنیا وجود ندارد که پیش از آن یک فرهنگ وجود نداشته باشد.

رحیمی ادامه داد: سالیان سال طول می کشد تا فرهنگ در یک جامعه شکل بگیرد و بر اثر آن فرهنگ تمدن بوجود می آید. از این رو می توان نتیجه گرفت بسیاری از ملتها که دارای تمدن نیستند، فاقد فرهنگ بوده اند چراکه تمدن مولود فرهنگ است.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به آغاز هفته هنر استان کردستان، به تعریف و تمجید مقام معظم رهبری از فرهنگ و هنر مردم کردستان اشاره و تصریح کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون فرهنگ و هنر مردم کردستان هیچ شبهه ای باقی نگذاشت و شبهاتی که برخی در خصوص هنر این استان القاء می کردند را از بین برد.

وی افزود: هنوز عده ای متعجب هستند که چرا رییس جمهور، معاون اول خود را از استان کردستان برگزید و همین موضوع باعث شد تیر طعنه و اتهام آنها از روزهای اول فعالیت در جایگاه معاون اول، به سوی بنده روانه شود.

رحیمی تاکید کرد: البته بنده به این مسائل توجهی نشان نداده ام و در مقابل رفتار آنها تنها یک ساعت به ساعت کاری موظف خود اضافه کردم چراکه اهل کردستان هستم و همانند مردم این سرزمین همه ایران را مثل کردستان دوست دارم.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه اساس و پایه موسیقی عمیق ایرانی ریشه در کردستان دارد گفت: کردستان علاوه بر اینکه مهد فرهنگ باستان است، جایگاه رفیع هنر موسیقی و بسیاری از هنرهای دیگر است و اساتیدی که در رشته های مختلف هنر در این استان دیده می شوند کم نظیر هستند.

وی از برنامه ریزی برای پاسداشت و تقویت بیشتر فرهنگ و هنر استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: در مشورت با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفتیم یک میلیارد تومان علاوه بر بودجه های جاری مربوط به هنر استان کردستان، برای ارتقاء هنر در این استان اختصاص دهیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برنامه های دولت برای اجرای طرح های مهر ماندگار در استانهای کشور خاطرنشان کرد: برخی از این طرح ها مربوط به فرهنگ و هنر است و امیدواریم اجرای این طرح ها در استان کردستان موجب شکوفایی و آشکار شدن هرچه بیشتر هنر، فرهنگ و تمدن در این استان شود چراکه ریشه های تمدن در این استان وجود دارد اما همانند گنجی پنهان است که باید شکوفا و آشکار گردد.

رحیمی با اشاره به اینکه هفته گذشته ایام مبعث رسول گرامی اسلام (ص) را پشت سر گذاشتیم گفت: بعثت فقط یک امر زمانی محدود در یک برهه از تاریخ نیست و به یک بخش از کره خاکی از نظر مکانی تعلق ندارد بلکه پیوسته جاری است.

وی افزود: بعثت از ابتدا بوده است و آغاز آن به زمان برانگیخته شدن حضرت محمد(ص) به پیامبری بر نمی گردد بلکه همانند وجود مقدس نبی اکرم(ص) و مثل وجود حضرت باریتعالی از ابتدا بوده و همواره جاری است.

در این مراسم شماری از هنرمندان برتر استان کردستان از دستان معاون اول رییس جمهور لوح تقدیر دریافت کرده و از آنان قدردانی شد.

رحیمی همچنین پس از سخنرانی در آیین افتتاح هفته هنر استان کردستان، ضمن افتتاح نمایشگاهی که در حاشیه این مراسم برپا شده بود، از آثار مختلف این نمایشگاه شامل صنایع دستی، هنرهای تجسمی، نقاشی و خطاطی دیدن کرد.

معاون اول رییس جمهور پس از بازدید از این نمایشگاه نیز از غرفه های مختلف موجود در فضای باز فرهنگسرای نیاوران شامل صنایع دستی و محصولات سنتی استان کردستان بازدید کرد و دقایقی را به تماشای اجرای مراسم آیینی و موسیقی محلی استان کردستان پرداخت.

۱۳۹۱/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...