نسخه چاپی

حضور 12 هزار سرباز روس در شرق اوكراین

به گفته هادجز، علاوه بر این 50 هزار نیرو در طرف مرز روسیه با اوكراین مستقر شده‌اند تا در صورتی كه جدایی طلبان با شكست سنگین رو به رو شدند و ارتش اوكراین به آنها غلبه كرد، وارد عمل شوند.

به گزارش نما به نقل از پارسینه ؛فرمانده ارتش آمریکا در اروپا گفت که طبق برآورد نظامیان آمریکایی، حدود 12 هزار سرباز روسیه در حال حمایت از جدایی طلبان روس‌گرا در شرق اوکراین هستند.

نیروهای روسیه متشکل از مشاوران نظامی، نیروهای جنگی و متخصصان تسلیحاتی است و بن هادجز، فرمانده ارتش آمریکا در اروپا می‌گوید که علاوه بر این 29 هزار سرباز روس‌ دیگر در شبه جزیره کریمه مستقر شده‌اند؛ منطقه‌ای که مارس گذشته به خاک روسیه الحاق شد.

به گفته هادجز، علاوه بر این 50 هزار نیرو در طرف مرز روسیه با اوکراین مستقر شده‌اند تا در صورتی که جدایی طلبان با شکست سنگین رو به رو شدند و ارتش اوکراین به آنها غلبه کرد، وارد عمل شوند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روسیه مرتبا هدایت شورشیان جدایی طلب در شرق اوکراین را رد می‌کند و می‌گوید که با سلاح و نیرو از آنها حمایت نمی‌کند. با این حال دولت کی‌یف و کشورهای غربی می‌گویند که شواهد غیر قابل انکاری در دست دارند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...