نسخه چاپی

آخرین نامه‌ كشتی تایتانیك به خانه برگشت +عكس

او در این نامه كه در سربرگ كشتی تایتانیك نوشته و تاریخ 11 آوریل 1912 بر آن حك شده، نوشته در كابین‌اش مستقر شده و اقامتگاهش در این كشتی بسیار بزرگ است....

نامه‌ای از یک پزشک اهل بلفاست که از کشتی تایتانیک برای مادرش نوشته بود بعد از سال‌ها به خانه‌اش بازگشت.


134633.jpg

 نامه دکتر جان سیمپسن دستیار جراح کشتی تایتانیک به مادرش تابستان به معرض دید عموم در می‌آید.

این نامه از ساحل کوب در شهرستان کورک آخرین جایی که کشتی تایتانیک توقف کرد، ارسال شده است.
کشتی تایتانیک در ادامه این سفر دریایی روی اقیانوس اطلس در آوریل 1912 غرق شد و بیش از 1500 نفر از مسافران این کشتی جان خود را از دست دادند.
این نامه در ساختمان تایتانیک بلفاست در شهر دوکس جایی که کشتی ساخته شده به نمایش در خواهد آمد.
دکتر سیمپسن اهل بلفاست وقتی که با کشتی تایتانیک عازم ماموریت شد 37 ساله بود و یک پسر داشت.
او در این نامه که در سربرگ کشتی تایتانیک نوشته و تاریخ 11 آوریل 1912 بر آن حک شده، نوشته در کابین‌اش مستقر شده و اقامتگاهش در این کشتی بسیار بزرگ است.


IMAGE634760697730625197.jpg


دکتر سیمپسن یکی از کسانی بود که در اثر حادثه کشتی تایتانیک جان سپرد. وقتی نامه او در مارس در نیویورک به با قیمت 34 هزار دلار به حراج گذاشته شد این ترس وجود داشت که هیچگاه به خانه بر نخواهد گشت، اما بنیاد تایتانیک که یک بنیاد خیریه است و سرپرستی ساختمان تایتانیک در بلفاست را بر عهده دارد برای خریدن این نامه اقدام کرد.
دکتر جان مارتین نوه دکتر سیمپسن، گفت: «این نامه بخشی از تاریخ خانواده ما برای مدت طولانی بوده و مدرکی قابل لمس از مردی است که با این واقعه در تماس بوده است.»
مارتین 63 ساله گفت این نامه احساسی نیست، بلکه نشان از اندکی ملالت دارد، نامه مردی به مادرش.
او یادآور شد: «این نامه تجسمی از لحظه‌ای تاریخی و ارتباط شخصی است با خانواده‌اش که این موضوع را برای من بسیار خاص کرده است.»
کیت دورنان خواهرزاده دکتر سیمپسن نیز گفت:« تفکری که گفته می‌شد نامه برای همیشه گم شده، واقعا وحشتناک بود و برگشت آن برای ما، بچه‌های ما و نوه‌ها یک دنیا معنا دارد.»
برایان گرگوری مدیر ارشد بنیاد تایتانیک نیز گفت: «این آخرین ارتباط بین تایتانیک و شهر بلفاست است که توسط یکی از پسران بلفاست به خانواده‌اش نوشته شده است.»
این نامه از نیوریوک به بلفاست آورده شد و بنیاد تایتانیک این نامه را پس از خریداری به بلفاست آورد تا در معرض دید عموم بگذارد. دکتر سمپسن برادرزاده سیمپسن گفت ابتدا فکر نمی‌کرد شانسی وجود داشته باشد که این نامه از نیویورک به خانه‌اش برگردد، اما حالا این اتفاق افتاده است.
او همچنین یادآور شد: «شاید این نامه در نگاه اول یک تکه کاغذ کوچک به نظر برسد، اما باید در نظر گرفت یکی از عظیم‌ترین تراژدی‌ها تاریخ را در بر دارد.»

۱۳۹۱/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...