نسخه چاپی

حجم سلاح عناصر مسلح در لیبی چقدر است؟

یك نهاد غیردولتی آفریقایی اعلام كرد كه هم اكنون 28 میلیون قبضه سلاح در اختیار گروههای مسلح مختلف در لیبی است و این كشور یكی از منابع تامین كننده سلاح برای گروه تروریستی داعش به شمار می رود.

به گزارش نما به نقل از العالم، احمد میزاب کارشناس امنیتی و رئیس "کمیته صلح آفریقا" در الجزایر در گزارشی درباره وضعیت کنونی لیبی اعلام کرد: 28 میلیون قبضه سلاح در لیبی موجود است و گروه های تندرو، مزدوران آفریقایی و تندروها را از طریق هوایی به لیبی منتقل می کنند.

روزنامه الجزایری «فجر» به نقل از احمد میزاب نوشت: بین 22 تا 28 میلیون قبضه سلاح در خاک لیبی در دست گروه های مختلف است.

ابن کارشناس امنیتی در گزارش خود آورده است: گروه های مسلح 35 موشک گراد، 120 موشک ضد هواپیما، 329 موشک «جی 5 ام»، 54 موشک زمین به زمین، 24 موشک «ام 9»، 262 کلاهک تخریبی موشک گراد و مقادیر زیاد دیگری موشک و خمپاره در اختیار دارند.

به گفته میزاب، حدود هزار تاجر سلاح در خاک لیبی هستند و شهر بنغازی نیز نقطه عبور و قاچاق سلاح برای گروه تروریستی داعش است و 7 هزار و 93 قبصه سلاح نیز به خاک مصر منتقل شده است.

وی افزود: شمار عناصر داعش در لیبی بین 4 هزار و 500 تا 5 هزار نفر است که هزار نفر از آنها لیبیایی و دیگران از سایر کشورها هستند. عناصر داعش روزانه از ده کشور عربی و آفریقایی وارد لیبی می شوند.

میزاب گفت: هزار و پانصد نفر نیز برای پیوستن به گروه داعش در لیبی طی هفته های آینده، اعلام آمادگی کرده اند. این افراد از مرزهای تونس، مصر و نیجریه وارد خاک لیبی می شوند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...