نسخه چاپی

جنگ متفاوت ایران و آمریكا علیه داعش

استاندار كركوك گفت: ارتشی كه سال گذشته در مقابل داعش متلاشی شد و شمال عراق را از دست داد ارتشی حقیقی نبود بلكه مجموعه فاسدی بود كه بدون آموزش لازم بر مراكز بازرسی گمارده شده بود.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، پایگاه خبری "النشره" گزارش داد که "نجم الدین کریم" استاندار کرکوک در عراق در مصاحبه با روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت" گفت: در فاصله 100 کیلومتری دفتر من در کرکوک منطقه ثروتمند نفتی شعله درگیری ها برای سیطره بر تکریت روشن شده است و به نظر میرسد که این امر را باید به فال نیک گرفت که بالاخره دولت مرکزی در بغداد در حال تلاش برای پاکسازی شهر بزرگی از سیطره داعش است.





به نوشته ایندیپندنت، امابه نظر نمیرسد که کریم نسبت به آینده دور دست این امر زیاد خوشبین باشد چرا که به گفته او از نتایج نظامی این درگیری نگران نیست اما فکرشرا عواقب سیاسی این امر مشغول کرده است.





استاندار کرکوک خاطر نشان کرد که تا قبل از سیطره داعش بر شهر تکریت، ساکنان این شهر 26 هزار نفر بودند که اغلب آنها از اهل سنت بودند اما به اعتقاد او حملاتی که امروز علیه داعش و برای پاکسازی این شهر صورت می گیرد در حال تبدیل شدن به نبردی کاملا شیعی است چرا که 30 هزار نیرودر این عملیات مشارکت دارند که نصفشان از اعضای ارتش عراق هستند و نصف دیگراز گروههای شبه نظامی شیعی.



"نجم الدین کریم" استاندار کرکوک در عراق



به گفته کریم، دولت عراق چاره ای ندارد جز اینکه از گروه های شبهنظامی شیعی مورد حمایت ایران برای آزاد سازی مناطق از سیطرعه داعش کمک بخواهد چرا که ارتش قادر به انجام عملیات گسترده و بزرگ نیست و تسلیحات این گروه ها هم به مراتب از ارتش بیشتر وقوی تر است.





وی اشاره کرد که ارتشی که سال گذشته در مقابل داعش متلاشی شد و شمال عراق را از دست داد ارتشی حقیقی نبود بلکه مجموعه فاسدی بود که بدون آموزش لازم بر مراکز بازرسی گمارده شده بود.





این مقام عراقی در پایان گفت: نقطه قابل توجه در جنگ علیه داعش این است که جنگ برای بازپس گیری تکریت به واسطه حمایت مستقیم ایران و بدون پشتیبانی هوایی آمریکا در حال انجام است، شاید داعش دشمن مشترک دو دولت باشد اما اکنون دو دولت ایرانو آمریکا جنگی متفاوت را علیه داعش در عراق انجام می دهند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...