نسخه چاپی

رئیس‌جمهور بعدی آمریكا باید توافق هسته‌ای با ایران را لغو كند

به گزارش نما به نقل از فارس، «ریک پری» سیاستمدار جمهوری‌خواه و فرماندار سابق ایالت تگزاس ضمن حمایت از سخنرانی روز 3 مارس (12 اسفندماه) «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که رئیس‌‌جمهور بعدی آمریکا می‌بایست بعنوان اولین اقدام خود زمانیکه صدارت را در سال 2017 برعهده گرفت، توافق هسته‌ای با ایران را لغو کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «دس مونیس رجیستر»، وی روز جمعه تصریح کرد که سخنرانی نتانیاهو در خصوص توافق هسته‌ای ایران «یک سخنرانی عالی و اعلام جرم قوی» علیه پیشنهاد «باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا برای کاهش تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در قبال محدودیت‌هایی بر برنامه هسته‌ای تهران بود.»

پری در سخنرانی خود در آیووا ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا به محض آنکه دفتر ریاست‌جمهوری را به دست گرفت، به عنوان اولین اقدام خود توافق هسته‌ای با ایران را که ممکن است به امضا درآید، پاره کند و آن را در سطل آشغال بیاندازد.

وی تأکید کرد: «من می‌توانم به شما قول دهم که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا نباید به هیچ عنوان به توافق هسته‌ای با ایران پایبند باشد.»

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر روز سه‌شنبه هفته گذشته با حضور در نشست مشترک نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان، بار دیگر به انتقاد از مذاکرات هسته‌ای با ایران پرداخت و اتهامات خود علیه تهران را تکرار کرد. این سخنرانی که به دعوت رئیس مجلس نمایندگان و با مخالفت کاخ سفید صورت گرفت، انتقادات گسترده‌ای برای نتانیاهو به همراه داشته است.

در حالیکه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 همچنان برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای همچنان ادامه دارد، برخی نمایندگان کنگره در تلاش هستند تا تحریم‌های جدیدی علیه ایران به تصویب درآورند و در مسیر این فرایند مانع‌تراشی کنند.

اصلی‌ترین طرحی را که سناتورها در دستور کار دارند، باب کورکر رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا و رابرت منندز سناتور دموکرات که حالا به فساد مالی متهم شده، ارائه کرده‌اند. میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا قصد داشت این هفته بدون طی سلسله مراتب بررسی طرح‌ها در سنا و در حالی که هنوز تاریخ 24 مارس هم، که از سوی سناتورها به عنوان ضرب‌الاجل معرفی شده، نرسیده، این طرح را به صحن معرفی کند. اعتراض دموکرات‌ها و اعلام اینکه در صورت ارائه در برهه کنونی، به طرح رأی منفی می‌دهند، موجب شد تا مک‌کانل فعلا از تصمیم خود عقب‌نشینی کند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...