نسخه چاپی

ریزش 31 دلاری طلا در بازارهای جهانی

به گزارش نما به نقل از فارس به نقل از رویترز، پس از انتشار گزارش قوی‌تر از انتظار مشاغل آمریکا در بخش غیرکشاورزی که گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش زودتر از موعد نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو را تشدید کرد و افزایش ارزش دلار به بالاترین رقم در 11 سال و نیم اخیر، قیمت طلا حدود 3 درصد از ارزش خود را از دست داد.

نرخ بیکاری در آمریکا در ماه فوریه به کمترین رقم در نزدیک به 7 سال گذشته رسید و این امر سبب شد تا بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره بانکی در ماه ژوئن تحت فشار بیشتری قرار گیرد.

هر اونس طلا 31.11 دلار کاهش یافت و 1167.29 دلار معامله شد. این فلز گران‌بها بیشترین افزایش روزانه از اکتبر 2013 را به ثبت رساند.

همچنین طلا پنجمین هفته متوالی کاهشی و بیشترین کاهش هفتگی در یک ماه را در هفته گذشته به ثبت رساند.

افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا، ارزش دلار را بیش از پیش افزایش خواهد داد و به تقاضای دارایی‌های غیربهره‌ای نظیر طلا لطمه خواهد زد.

فرنسس هادسون استراتژیست طلا در این‌باره گفت، بازار ممکن است بیش از حد به انتشار یک سری آمار توجه کند. زمانی‌که بانک مرکزی به شما می‌گوید که اقدامش به آمارها وابسته است، من تقریبا مطمئن هستم که آنها نمی گویند که آمار منتشره خاصی، مبنای حرکت خواهد بود چراکه ارقام فرصت‌های شغلی اغلب در معرض تغییرات قابل توجه است.

داچز بانک در یادداشتی اعلام کرد، ما همچنان پیش‌بینی می کنیم که ارزش دلار تقویت شود و این امر طلا را تحت فشار نگه می‌دارد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...