نسخه چاپی

ریزگردها سرعت كشتی ها را كند كرد

به دلیل كاهش دید در آبهای هرمزگان در پی بروز پدیده ریزگرد و غبار غلیظ در تنگه هرمز و مناطق ساحلی آن، محدودیت تردد شناورهای مسافری سبك و سنگین از طریق بنادر مركز استان آغاز شده است.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی بنادر ودریانوردی، به دلیل کاهش دید در آبهای هرمزگان در پی بروز پدیده ریزگرد و غبار غلیظ در تنگه هرمز و مناطق ساحلی آن، محدودیت تردد شناورهای مسافری سبک و سنگین از طریق بنادر مرکز استان آغاز شده است.

در پی ورود سامانه پرفشار در استان های جنوب شرق کشور که هوای هرمزگان در مناطق شرقی، شمالی و مرکز استان و تنگه هرمز را مه آلود کرده است، تردد تمامی شناورهای مسافری از طریق بنادری همچون شهید حقانی، شهید ذاکری قشم و بندرگاه هرمز از نخستین ساعات صبحگاهی روز شنبه، شانزدهم اسفندماه تاکنون محدود شده و این وضعیت تا مساعد شدن هوا طی ۲۴ ساعت آینده ادامه دارد.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی هواشناسی هرمزگان، گرد و غبار غلیظ تا نخستین ساعت های صبحگاهی روز یکشنبه ادامه دارد و پیش بینی می شود تا عصر فردا(هفدهم اسفند) به تدریج از میزان شدت گرد و غبار کاسته می شود.

همچنین به دلیل وزش باد با سرعت حدود ۳۸ کیلومتر بر ساعت در برخی مناطق دریایی استان هرمزگان، ارتفاع موج دریا به یک متر رسیده و پیش بینی می شود در محدوده تنگه هرمز تا جاسک نیز به یک متر برسد؛ این شرایط باعث شده تا امکان انجام سفر ایمن دریایی به صورت کامل در مسیرهای مسافری وجود نداشته باشد.

محمد محسنی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر که راهبری بنادر مسافری مرکز استان هرمزگان را بر عهده دارد، ضمن اعلام خبر تعطیلی موقت این بنادر تا زمان مساعد شدن شرایط تردد ایمن دریایی خاطرنشان کرد: طبق تدابیر اندیشیده شده از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای خدمات دهی به مسافرین دریایی در شرایط ضروری، تردد خودرو و مسافر در مرکز استان صرفاً در مسیر پهل به لافت و بالعکس با لندینگ کرافت (به صورت شبانه روزی) صورت می گیرد و به مردم توصیه می شود به هیچ وجه از شناورهای غیراستاندارد و غیرمجاز برای انجام سفر دریایی استفاده نکنند.

وی مسیرهای دریایی غیرمجاز شناسایی شده در ساحل بندرعباس را شامل مبادی شش گانه جنب اسکله صیادی پشت شهر، ساحل سورو، ساحل پشت هتل هما، ساحل محله نخل ناخدا و جنب بندر شهید حقانی به مقصد قشم، درگهان و لنگرگاه کشتی ها در خلیج فارس اعلام کرد و افزود: در خصوص عواقب ناگوار تردد از طریق شناورهای غیر استاندارد در این مسیرها، پیش از این بارها از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شده است.

این در حالی است که در مسیرهای دریایی منتهی به جزیره کیش هیچگونه مشکلی وجود ندارد. "اسماعیل مکی زاده" مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه که بنادر مسافری غرب هرمزگان تحت نظارت وی اداره می شود، شرایط جوی در این منطقه را جهت تردد مسافری مساعد اعلام کرد و گفت: جابجایی مسافرین دریایی از طریق بنادر چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش هم اکنون در جریان است و در بنادر مسافری غرب هرمزگان محدودیت تردد اعمال نشده است.

۱۳۹۳/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...