نسخه چاپی

نتیجه كمیته پیگیری مساله امام موسی

عکس خبري -نتيجه كميته پيگيري مساله امام موسي

كمیته رسیدگی به پرونده امام موسی صدر در این بیانیه آورده است كه در رابطه با نمونه‌برداری از جسد، طرف لیبیایی به منظور انجام آزمایشات جسد را به یكی از كشورهای اروپایی انتقال داد كه طرف لبنانی هم سریعا با این درخواست موافقت كرد سپس دو تن از اعضای این كمیته با دریافت ویزا وارد كشور مورد نظر شده و به صورت تلفنی، تلگراف، فكس و سایر ابزارهای موجود آمادگی خود را برای حضور و انجام مقایسه میان نمونه‌ها در آن كشور در سریعترین زمان ممكن اعلام كردند هر چند كه آزمایشات اولیه نشان داده بود كه جسد به ویژه از لحاظ قد و سن متعلق به امام صدر نیست.


كميته رسمي پيگيري مساله امام موسي صدر و همراهانش در لبنان اعلام كرد كه نتيجه آزمايشات و نمونه‌برداري‌ها منفي بوده و جسد مورد آزمايش متعلق به امام موسي صدر نيست.

به گزارش ايسنا در بيانيه اين كميته كه در پاسخ به سخنان اخير مصطفي عبدالجليل، رييس شوراي انتقالي ليبي صادر شده، آمده است كه اين كميته از نزديك در سطوح مختلف كارش را پيگيري مي‌كند و با وجود اعتقاد به مساله زنده بودن امام صدر و همراهانش، با درخواست طرف ليبيايي موافقت و به نبش قبر گور دسته‌جمعي و نمونه‌برداري از جسدي پرداخته كه محققان ليبيايي معتقدند متعلق به امام صدر بوده است و در عين حال لباس‌هايي را نيز كه گفته شده از آن او بوده است، دريافت كرده است.

اين بيانيه افزود: پرونده علمي متعلق به اين مساله با تحقيقات كامل از خانواده امام صدر كامل شده است و بعد از آن نمونه‌گيري‌ها انجام شد و مقايسه ميان وسايل و لباس‌هاي يافت شده، انجام شد اما نتيجه منفي بود و اين يعني اين وسايل از آن امام صدر نيست كه به محض مشخص شدن نتايج، اين مساله به صورت شفاهي به برادران ليبيايي ابلاغ شد تا بعدا در اولين ديدار نامه رسمي (نتيجه آزمايشات) تحويل آنها شود.

كميته رسيدگي به پرونده امام موسي صدر در اين بيانيه آورده است كه در رابطه با نمونه‌برداري از جسد، طرف ليبيايي به منظور انجام آزمايشات جسد را به يكي از كشورهاي اروپايي انتقال داد كه طرف لبناني هم سريعا با اين درخواست موافقت كرد سپس دو تن از اعضاي اين كميته با دريافت ويزا وارد كشور مورد نظر شده و به صورت تلفني، تلگراف، فكس و ساير ابزارهاي موجود آمادگي خود را براي حضور و انجام مقايسه ميان نمونه‌ها در آن كشور در سريعترين زمان ممكن اعلام كردند هر چند كه آزمايشات اوليه نشان داده بود كه جسد به ويژه از لحاظ قد و سن متعلق به امام صدر نيست.

اين كميته در ادامه با ابراز تعجب از سخنان اخير رييس شوراي انتقالي ليبي كه ناشي از اطلاعات غلطي است كه از سوي برخي افراد پيگير اين پرونده در ليبي ارائه شده، اعلام كرد: در واقع طرف لبناني نمونه‌اي از هيچ جسدي را دريافت نكرده است. عدنان منصور، رييس اين كميته و وزير امور خارجه لبنان بارها آمادگي طرف لبناني را براي برداشتن گام‌هاي مناسب در اين زمينه به عاشور بن خيال، همتاي ليبيايي‌اش اعلام كرد اما متاسفانه هيچ پاسخي به اين مساله داده نشد تا به امروز.

كميته هم‌چنين در ادامه از طرف ليبيايي خواست تا مواظب رفتارها و گفتارها و اعمال خود باشد و مهترين قوانين تحقيق يعني سري بودن آن را مد نظر داشته باشد.

اين كميته از مقامات ليبيايي خواست تا در روند تحقيقات خود درخصوص مساله ربوده شدن صدر و همراهانش شتاب كنند.

آنها همچنين از مقامات ليبيايي خواستند تا با حضور هماهنگ كننده قضايي لبنان تحقيقات گسترده و كاملي را با برخي از چهره‌هاي نظام سابق از جمله سيف‌الاسلام قذافي، پسر معمر قذافي، ديكتاتور سابق ليبي كه به عقيده مقامات اين كميته بعيد است در مورد اين مساله اطلاعي نداشته باشد، آغاز كنند.

۱۳۹۱/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...