نسخه چاپی

وزیر دفاع بركنار شده یمن به عدن گریخت

پایگاه خبری 24 امارات روز یكشنه نوشت: محمود الصبیحی وزیر دفاع بركنار شده یمن از صنعا به شهر عدن در جنوب این كشور گریخت.

به گزارش نما، این پایگاه خبری افزود: الصبیحی پس از برکناری از سمت وزیر دفاع این کشور از سوی جنبش مردمی انصارالله یمن به عنوان رییس کمیته عالی امنیت تعیین شده بود.

وی روز شنبه (دیروز) به شهر عدن که از سوی منصور هادی مورد حمایت عربستان به عنوان پایتخت موقت یمن انتخاب شده است، فرار کرد.

این گزارش حاکی است که نیروهای جنبش انصارالله بعد از مخفی شدن وی، منزل او را مورد تفتیش قرار دادند و متوجه فرار او از صنعا شدند.

جنبش انصارالله، جنبش مردمی - اسلامی در یمن است که در راستای بیداری اسلامی حرکت کرده و ریشه های این قیام ملی - اسلامی، مبارزه با ظلم و افراط گرایی در جامعه یمن است.

برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی با حمایت از منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به شهر عدن و مسلح کردن قبایل جنوبی قصد دارند دولتی جداگانه در جنوب یمن تشکیل داده و این کشور را به دو قسمت تجزیه کنند که از سوی برخی کشورهای عربی و غیر عربی مورد انتقاد قرار گرفته اند.

جنبش مردمی انصارالله پس از ماه ها تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در یمن، از تابستان سال گذشته میلادی برای مبارزه با فساد و تروریسم، کنترل صنعا پایتخت این کشور را به دست گرفته است.

۱۳۹۳/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...