نسخه چاپی

موشك كروز زمینی سومار رونمایی شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از موشك های كروز زمینی سومار رونمایی كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سردار سرتیپ دهقان در این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در هوشمندسازی تسلیحات و تجهیزات موردنیاز نیروهای مسلح و ارائه نسل جدیدی از سلاح های پیشرفته گفت: سامانه موشکی کروز برد بلند زمینی سومار به همت متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: طراحی و ساخت این سلاح که از فناوری های پیچیده و نوین در حوزه های ناوبری، پیش رانش و سازه برخوردار است، گامی بلند در ارتقاء توان دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

وزیر دفاع همچنین از تحویل انبوه موشک های بالستیک دوربرد قدر و قیام به نیروی هوافضای سپاه خبرداد.

سردار دهقان گفت: این موشک‌ها توانایی انهدام طیف متنوعی از اهداف را دارد و با توجه به قابلیت‌های تاکتیک پذیری بالا، ماندگاری طولانی در صحنه نبرد و رادارگریزی می تواند در هر شرایطی اهداف موردنظر را منهدم کند.

وی با بیان اینکه همه این موشک ها با همت و تلاش متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوا فضا طراحی و ساخته شده است، افزود: بدون تردید این دستاوردهای مهم که ناشی از رویکرد تحقیق، نوآوری، توسعه و تولید بر مبنای نیاز نیروهای مسلح صورت گرفته است ضمن توانمندسازی نیروهای مسلح، گام موثری برای افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی موثر محسوب می شود.

سردار دهقان گفت: جمهوری اسلامی ایران به حکم عقل و منطق روز به روز به توان دفاعی برای تامین امنیت ملی و دفاع از منابع ملی خود می افزاید و در این مسیر از کسی اجازه نمی گیرد.

وزیر دفاع با قدردانی از تلاش و مدیریت جهادی فرزندان رشید ملت ایران در صنایع مختلف وزارت دفاع به ویژه سازمان صنایع هوافضای این وزارتخانه، این دستاوردهای بزرگ را به فرماندهی معظم کل قوا ، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: موشک کروز زمینی سومار در مقایسه با تولیدات قبلی ویژگی های متفاوتی را از لحاظ برد و دقت اصابت دارد.

سردار سرتیپ دهقان افزود: امروز این توفیق برای فرزندان عزیز ملت ما و سربازان مقام معظم رهبری در زمینه دستاوردهای اخیر در حوزه تحقیقات و تولید است که تقدیم نیروهای مسلح شد.

وی گفت: موشک کروز زمینی محصولی جدید است که از ویژگی های متمایزی در مقایسه با قبل در سیستم‌های کنترل، سازه و پیشران برخوردار است و یکی از نقاط افتخارآمیز است که اثر بسیار تعیین کننده ای در ارتقای توان دفاعی کشور دارد.

سردار دهقان افزود: این موشک در هدف گذاری بسیار موثر است و از این بابت به همکارانمان خدا قوت می گوئیم.

وی گفت: در سال آینده سطوح بالاتری از این موشک‌ها با برد و دقت بالا، قدرت تخریب کنندگی و تاکتیکی را تحویل خواهیم داد و این امر دائم، مستمر و پایدار است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این مراسم گفت: تحویل این موشک ها به صورت طبیعی در طول سال چندین نوبت انجام می شود اما تحویل انبوه موشک‌های دوربرد زمینی قدر و قیام و موشک کروز زمینی سومار پیام مشترک سپاه و مجموعه وزارت دفاع به دوستان و دشمنان است که این اقدامات وسیع به دست توانمند متخصصان ایرانی در سایه همین تحریم های گزنده انجام می شود و نشان دهنده این است که این تحریم ها هیچ تاثیری در روند برنامه های دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

سردار حاجی زاده افزود: ما در ارتباط با دفاع و موشک های بالستیک با کسی مذاکره نمی کنیم و دولت و مجلس و نظام هم بر این امر مصمم هستند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...