نسخه چاپی

حواله‌ای كه هیچ وقت به دست والیبالیست‌ها نرسید

با وجود اینكه شاگردان كواچ در رده چهارم لیگ جهانی، ششم قهرمانی جهان و اول بازی‌های آسیایی قرار گرفتند و افتخاراتی تاریخی برای كشورمان به ارمغان آوردند هیچ پاداشی به آنها اهدا نشده است.

به گزارش نما، در زمان حضور تیم ملی والیبال در لیگ جهانی، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون در نامه‌ای از وزیر ورزش و جوانان خواست در صورت صعود این تیم به مرحله نهایی مسابقات به هر کدام از بازیکنان یک حواله خودرو اهدا شود و وزیر نیز در سخنان خود این قول را به داورزنی و ملی پوشان داد.

پس از صعود تیم ملی به مرحله نهایی لیگ جهانی و قرار گرفتن در جایگاه چهارم این مسابقات که نتیجه‌ای درخشان برای شاگردان اسلوبودان کواچ محسوب می‌شد این قول عملی نشد تا اینکه در جریان مسابقات قهرمانی جهان و پس از صعود ملی پوشان به جمع شش تیم برتر رقابت‌ها، وزیر ورزش و جوانان در تماس تلفنی با امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی گفت از قول وی به بازیکنان بگوید که حواله‌ها پرداخت می‌شود و خوش خبر نیز در اتوبوس تیم این مسئله را به بازیکنان اعلام کرد.

پس از مسابقات قهرمانی جهان، تیم ملی راهی اینچئون شد تا در بازی‌های آسیایی شرکت کند و در این رقابت‌ها با اقتدار قهرمان شد تا تعداد طلاهای کاروان ایران به بالاترین رقم پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برسد اما بازهم خبری از پرداخت حواله خودرو به بازیکنان نشد.

در حال حاضر که چند ماه از بازی‌های آسیایی گذشته است هنوز بازیکنان در انتظار حواله‌های خودروی خود هستند. حتی بودجه یک و نیم میلیارد تومانی که هیات دولت برای تشویق ملی پوشان تصویب کرده بود نیز به دست فدراسیون والیبال و بازیکنان نرسیده است و به گفته معاون وزیر ورزش قرار است این پول در این هفته به فدراسیون داده شود.

تیم ملی ایران در لیگ جهانی 2013 در رده نهم قرار گرفت و بلافاصله 50 میلیون تومان پاداش نقدی و یک حواله خودرو به هر کدام از بازیکنان پرداخت شد اما در سال 2014 با وجود اینکه شاگردان کواچ در رده چهارم لیگ جهانی، ششم قهرمانی جهان و اول بازی‌های آسیایی قرار گرفتند و افتخاراتی تاریخی برای کشورمان به ارمغان آوردند هیچ پاداشی به آنها اهدا نشده است.

از سوی دیگر بازیکنان تیم ملی و فدراسیون نتوانسته‌اند پاداشی که فدراسیون بین‌المللی والیبال برای حضور آنها در لیگ جهانی در نظر گرفته است را نیز دریافت کنند زیرا سازمان صدا و سیما همچنان پول مربوط به حق پخش تلویزیونی لیگ جهانی در سال 2014 را به فدراسیون بین‌المللی پرداخت نکرده است.

عدم پرداخت پول حق پخش تلویزیونی علاوه بر اینکه مانع دریافت پاداش ملی پوشان شده، یکی از دلایل از دست رفتن میزبانی ایران در مرحله نهایی لیگ جهانی 2015 نیز بود.

صدا و سیما باید در تاریخ های 12 فروردین و 11 اردیبهشت هر بار 120 هزار دلار و در تاریخ 11 خرداد 110 هزار دلار و در مجموع 350 هزار دلار به فدراسیون بین‌المللی پرداخت می‌کرد که این اتفاق پس از گذشت حدود یک سال از این تاریخ‌ها هنوز عملی نشده است.

تیم ملی والیبال ایران موفقیت‌های بزرگی برای ورزش کشور به دست آورده است و با هر پیروزی این تیم موجی از شادی و غرور در میان ایرانیان در سراسر جهان شکل می‌گیرد و مسئولین نیز بر عزم خود برای توجه بیشتر به این رشته دم می‌زنند اما آنچه به شکل عملی انجام شده حکایت از مسائل دیگری دارد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...