نسخه چاپی

آغاز نهضت علمی كشور با پرچمداری رهبر معظم انقلاب

رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف گفت: نهضت علمی كشور با پرچمداری رهبر انقلاب آغاز شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سهید سهراب‌پور رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف در اختتامیه جایزه جهانی سازمان دانشی برتر در ایران که صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: نخستین جرقه‌های تلاش، نوآوری و فناوری از زمان جنگ تحمیلی آغاز شد و از ۱۵ سال قبل نهضت علمی کشور به پرچمداری رهبر معظم انقلاب شروع شده که نتایج آن را در دستاوردهای اخیر علم و فناوری می‌توان مشاهده کرد.

وی با اشاره به وجود منابع طبیعی غنی و نیروی انسانی توانمند در کشور افزود: در کنار این موضوعات، مدیریت اداری، اهمیت کلیدی و استراتژیک دارد که باید در این حوزه قوی شویم.

رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به ایجاد دانشکده مدیریت و اقتصاد در دانشگاه صنعتی شریف، گفت: علت ایجاد دانشگاه مدیریت و اقتصاد در دانشگاه صنعتی شریف این بود که مساله مدیریت اداری دارای اهمیت است. از مباحث مهم در مدیریت، مدیریت دانش، نوآوری و سرمایه فطری است که کشورهای پیشرفته در سال‌های گذشته به آن پرداخته‌اند و ما باید از تجربیات مثبت آنها بهره بگیریم.

سهراب‌پور افزود: دانشگاه صنعتی شریف ۴ سال قبل نمایندگی جایزه جهانی MAKE را بر عهده گرفت و تمامی ۵۰ سازمان شرکت‌کننده امسال براساس ۱۵۰ شاخص MAKE جهانی ارزیابی می‌شوند.

وی یادآور شد: گردش مالی این ۵۰ شرکت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که در کشور ما رقم قابل توجهی است و اگر این هزینه با مدیریت دانش ثروت‌آفرینی کند، برای اقتصاد ما تاثیر مثبتی خواهد داشت.

رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف در پایان گفت: امروز ۳ سازمان دانشی برتر معرفی خواهند شد و به عنوان ۳ نماینده به ارزیابی آسیایی MAKE خواهند رفت.

۱۳۹۳/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...