نسخه چاپی

توزیع اسكناس نو از هفته آینده

مدیر كل نشر و ریالی بانك مركزی از توزیع ۱۵ هزار میلیارد ریال اسكناس نو در ۶۰ شعبه بانك‌های استان تهران خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، بهزاد قیاسوند در نشست خبری امروز با بیان اینکه 8 میلیارد برگ اسکناس در جریان است، اظهارداشت: اگر اسکناس‌های 1000 ریالی، 5000 ریالی و 2000 ریالی‌ را کم کنیم حدود 6 میلیارد برگ اسکناس وجود دارد.

وی افزود: متوسط سرانه اسکناس در کشور 70 برگ است که 20 هزار ریالی با 18.5 درصد بالاترین سهم را در بین مجموع اسکناس کشور دارد.

مدیر کل نشر و ریالی بانک مرکزی با بیان اینکه از لحاظ ارزش، ایران‌چک بیشترین سهم را دارد، گفت: بیشترین مسکوک شامل سکه 2 هزار ریالی می‌شود و از لحاظ ریالی 700 میلیارد ریال در سال جاری به حجم مسکوک کشور افزوده شد.

به گفته وی برای تسهیل در ارائه مسکوک به مردم از طریق فروشگاه‌ها و اتوبوسرانی‌ها و تاکسی داران سکه توزیع می‌شود، در حال حاضر وضع بهتری نسبت به گذشته داریم.

وی با اشاره به شعب منتخب برای توزیع اسکناس نو اظهارداشت: 60 شعبه برای استان تهران در نظر گرفته شده که از روز شنبه به توزیع اسکناس مبادرت خواهند کرد؛ بانک‌های ملی، صادرات، ملت، اقتصاد نوین، کارآفرین، پاسارگاد و پست‌بانک اسکناس توزیع خواهند کرد.

قیاسوند افزود: 6 هزار میلیارد ریال اسکناس نو در تهران و 8 تا 9 هزار میلیارد ریال اسکناس در شهرستان‌ها توزیع خواهند شد و سهمیه هر مراجعه کننده در حد معقول 100 برگ تا 300 برگ است.

مدیر کل نشر و ریالی بانک مرکزی تصریح کرد: اسکناس‌های نو شامل 5 هزار ریالی، 10 هزار ریالی، 20 هزار ریالی است و البته اسکناس 50 هزار ریالی و 100 هزار ریالی هم قابل توزیع است.

۱۳۹۳/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...