نسخه چاپی

سركوب چندباند د داعش در شهرهای مرزی

معاون سیاسی امنیتی وزارت كشور با اشاره به تلاش داعش در سال جاری گفت: داعش با ایجاد چند باند در شهرهای مرزی به دنبال ناامنی بود كه همگی آنها سركوب شدند.

به گزارش نما ، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور در حاشیه همایش معاونین سیاسی امنیتی استانداری‌های سراسر کشور با حضور محمد‌حسین مقیمی که عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت عاملین اسید‌پاشی گفت: افراد مشکوک زیادی در این زمینه دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفتند اما اینکه فردی به طور قطعی به محاکم قضایی معرفی شود انجام نشده است و از طریق وزارت کشور در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: ما از طریق وزیر کشور امکانات و پشتیبانی‌هایی را در جلسه اخیر شورای امنیت کشور در هفته گذشته برای نیروهای عمل‌کننده در نظر گرفتیم که در صورت موفقیت بتوانیم حمایتی را از این نیروها داشته باشیم.

ذوالفقاری در پاسخ به سوال فارس درباره اقدامات صورت گرفته درباره اسکان ستاد‌های نوروزی گفت: ستادهای نوروزی در استان‌ها نظارت می‌شوند و دوستانی که در استان‌ها مسئولیت دارند این موضوع را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف شماره‌های مختلفی را بر اساس شرح وظایف خود داده‌اند و هر استانی بر اساس شرایطی که دارد ستاد‌های نوروزی را مشخص می‌کند ضمن آنکه شما می‌دانید هم پلیس، هم اورژانس امکاناتی را به صورت تخصصی در اختیار مردم قرار می‌دهند.

معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر آخرین وضعیت دستگیری ستار ریگی گفت: ما مطمئنیم ستار ریگی دستگیر شده است و مکاتباتی را با وزارت خارجه برای درخواست هماهنگی برای اعزام یک تیم به پاکستان را داشتیم که مقدمات آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وی پرونده قضایی داشته‌اند حتما قابل استرداد است.

ذوالفقاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ورود 4 نفر از ایرانی‌ها به آب‌های ترکمنستان خاطرنشان کرد: این افراد در اثر طوفان به آب‌های ترکمنستان وارد شدند که توسط نیروها دستگیر شدند و در بازداشت ترکمنستان هستند.

وی با بیان اینکه مقررات کشورهای همسایه در باب ورود افراد بیگانه به کشور بسیار سختگیرانه است خاطرنشان کرد: آنها ورود این افراد را شامل محاکم قضایی می‌دانند و مثل جمهوری اسلامی نیستند که با زحمت و ترحم کاملا فراوان با اتباعی که وارد ایران می‌شوند مواجهه کنند چرا که یکی از مشکلات جدی‌ای که ما داریم که افرادی را داریم که 6 بار وارد کشور شدند و ما آنان را از کشور طرد کردیم و حتی امثال 550 هزار نفر از اتباع غیرمجاز که بیشتر از افغانستان هم هستند که وارد ایران شده بودند را از کشور طرد کردیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت جمشید دانایی‌فر گفت: خبرهای اطلاعاتی‌ که در دست داریم دلالت بر شهادت وی دارد اما اخبار یا مستنداتی که طرف مقابل به ما ارائه کند انجام نشده است چرا که باید جنازه طرف را ارائه کنند یا اینکه فیلم مستندی را دلالت بر شهادت وی به ما ارائه کنند.

ذوالفقاری ادامه داد: اخیرا فیلم صوتی، نوار صوتی را گذاشتند که نمی‌توان به آن استناد کرد و به آن اکتفا کرد و دستگاه‌های اطلاعاتی تاکید بر شهادت وی دارند.

معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تحرکات جدید از سوی داعش اظهار داشت: داعش در سال جاری تلاش داشت تا اقدامات جمعیتی را انجام دهد و کارهای زیادی را انجام دادند اما خوشبختانه با اشراف اطلاعاتی که مجموعه افراد دستگاه‌های اطلاعاتی ناجا ، وزارت اطلاعات و ناجا و سپاه تلاش‌های آنان ناکام ماند و چند باند آنها در نقاط مرزی منهدم شدند.

ذوالفقاری با اشاره به اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی نیروها خاطرنشان کرد: امیدواریم آنها هرگز موفق نشوند چرا که آنها از بیرون مرزها برای انجام اقدامات ایضایی تاکید شده بود که تلاش داشتند تا ناامنی ایجاد کنند و بتوانند بر روی آن عملیات روانی انجام دهند که به محض آنکه وارد نقطه صفر مرزی شدند با توجه به اشراف اطلاعاتی کاملا کنترل می‌کردند دستگیر شدند و در منطقه جنوب شرقی که اقداماتی را انجام داده بودند در اختبار شنیدیم کارهای زیادی انجام دادند به جز این چندین عملیات انجام داده بودند و تلاش داشتند تا در مرکز نیز تحولاتی انجام دهند که کنترل شد و به طور کلی سرکوب شدند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...