نسخه چاپی

گراهام: ایران از داعش بدتر است

سناتور لیندسی گراهام در حملاتی شدیداللحن به ایران، این كشور را بدتر از داعش دانست و مدعی شد كه ایران عامل بی‌ثباتی منطقه است.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک سناتور آمریکایی که از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور نیز برشمرده می‌شود، می‌گوید که بیش از آنکه از داعش در هراس باشد، از ایران می‌ترسد.

به نوشته پایگاه «هیل»، نزدیک به کنگره آمریکا، وی جمهوری اسلامی ایران را رژیمی شیطانی و خونسرد خواند.

این سناتور جمهوری‌خواه و تندروی آمریکایی همچنین تاکید کرد که عدم حصول توافق با ایران، بهتر از آن است که توافقی بد با این کشور امضا شود.

وی همچنین با اشاره به جنگ داخلی در سوریه، مدعی شد که این ایران است که عامل بی‌ثباتی در منطقه است.

گراهام پرسید: «اگر ایران با برداشته شدن تحریم‌ها پول بیشتری به کف آورد، با آن چه خواهد کرد؟ [با آن پول] به پیشبرد اهداف مذهبی خود خواهد پرداخت.»

او در پایان گفت: «من از ایران بیش از داعش در هراسم.»

آخرین دور مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ هفته گذشته در سوئیس به پایان رسید و طرفین از حصول پیشرفت‌هایی در مذاکرات خبر دادند.

«لوران فابیوس»، وزیر خارجه فرانسه روز شنبه وزرای خارجه کشورهای ۱+۵، غیر از چین و روسیه را برای رایزنی درباره آخرین تحولات این مذاکرات به پاریس دعوت کرد. خبرگزاری فرانسه هدف سفر جان کری، وزیر خارجه آمریکا به پاریس را جلب حمایت فرانسه از توافق هسته‌ای احتمالی عنوان کرده بود.

این رایزنی‌ها برای حل و فصل آنچه کشورهای غربی به رهبری آمریکا به آن «نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران» می‌گویند انجام می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران همواره اتهامات کشورهای غربی درباره برنامه هسته‌ای خود را رد کرده و بر مصارف تولید انرژی و دارویی این برنامه تأکید کرده است.

۱۳۹۳/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...