نسخه چاپی

محسن بنگر در گفتگو با نما:

كری خواندن را دوست دارم/از تراكتور بهتر بازی كردیم اما آنها بردند

عکس خبري -کري خواندن را دوست دارم/از تراکتور بهتر بازي کرديم اما آنها بردند

بازیكن پرسپولیس گفت: كری خواندن را دوست دارم. به نظرم فوتبال ایران نیاز به این كری خواندن‌ها دارد و به خاطر آنكه هواداران با نشان دادن عدد 6 خوشحال می‌شوند، بعد از هر موفقیتی این عدد را نشان می‌دهم تا روحیه تیم بالاتر برود.

علیرضاحاجی میرزابابا - یکی از مهمترین عوامل نتایج خوب پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا که موجب بازگشت شادی میان هواداران پرشمار این تیم شده، محسن بنگر است. این مدافع باتجربه پرسپولیس که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را نیز دارد در بازیهای اخیر این تیم بسیار آماده و با انگیزه ظاهر شده و ضمن اینکه یکی از ارکان اصلی بسته ماندن دروازه سرخپوشان پایتخت بوده در امر گلزنی نیز موفق بوده است، بنگر که در تیم حال حاضر پرسپولیس جزء قدیمی ها حساب می شود در گفتگو با نما با روی باز تمام سوالات ما را پاسخ گفت.

دلایل موفقیت پرسپولیس در دیدارهای آسیایی‌اش به نگاه محسن بنگر چه چیزهایی است؟
پرسپولیس تیم بزرگی است و اگر در چند دیدار متوالی مقابل حریفانش شکست خورد تنها به این خاطر بود که شانس یار مهاجمان تیم نبود. اگر فرصت‌هایی که داشتیم هدر نمی‌رفت به طور حتم در آن بازی‌ها مغلوب نمی‌شدیم. در رقابت‌های آسیایی فوتبال روی خودش را به ما نشان داد و توپ‌های‌مان تبدیل به گل شد تا پیروز از زمین بیرون بیاییم.

اما شاید نظر کارشناسان با نظر شما موافق نباشد؟
بسیاری از کارشناسان منصف فوتبال با من هم عقیده هستند که ما در دیدارهایی که بازنده بودیم، مستحق باخت نبودیم. ما تمرینات بسیار خوبی را انجام می‌دهیم و درون زمین کم کاری نمی‌کنیم. تنها چیزی که نیاز داشتیم کسب یک پیروزی بود که این اتفاق از بازی با لخویا قطر آغاز شد و دیدید که برابر بنیادکار هم موفق شدیم برنده شویم و 3 امتیاز حساس خارج از خانه را کسب کنیم.

آیا پرسپولیس می‌تواند در ادامه نیز همین روند خوب را حفظ کند؟
 ما سعی می‌کنیم تا در همه دیدارها پیروز شویم چرا که این موضوع خواسته هواداران پرسپولیس است اما این احتمال وجود دارد که در همه دیدارها بخت با ما یار نباشد و برنده نشویم. چیزی که اهمیت دارد این است که هواداران تیم حس کنند که بازیکنان درون زمین تمام تلاش خود را برای رسیدن به پیروزی کرده‌اند. آن وقت اگر برنده نشدیم هم خیال‌مان راحت است که رضایت خاطر تماشاگران را فراهم نموده‌ایم. ما راه سختی را برای رسیدن به موفقیت داریم و لازم است طرفداران‌مان بدانند که انجام 3 بازی خارج از خانه آن هم در این فاصله کم بسیار سخت است.بازی با تراکتور که تمام شد و از حالا باید به پنج شنبه و دیدار با نفت مسجد سلیمان  فکر کنیم. بعد از این بازی هم باید به عربستان برویم تا برای حتمی کردن صعودمان برابر النصر قرار بگیریم. انجام 3 بازی در 10 روز کار دشواری است و به همین خاطر گفتم که امکان دارد نتوانیم در همه دیدارهای خود پیروز شویم.

درباره دیدار حساسی  که  با تراکتورسازی داشتید و نتوانستید باز هم این تیم را شکست دهید بگویید؟
با توجه به نتیجه‌ای که در بازی رفت رقم خورده بود، ما تلاش خود را کردیم که بتوانیم از تراکتوری ها امتیاز بگیریم، با توجه به اینکه تراکتوری ها در کورس قهرمانی هستند سعی کردیم از همان ابتداهجومی بازی کنیم و در هیچ زمانی از آنها کم نیاوردیم، اگر بگوییم که از آنها بهتر بودیم اشتباه نگفتم. در اکثر زمان های بازی سوار کار بودیم و دراین بازی هم اسیر یک اشتباه شدیم و دروازه مان باز شد و در زمان های باقی مانده نتوانستیم نتیجه را جبران کنیم.

یکی از نکات مثبت و خوبی که در پرسپولیس این روزها می بینیم بازی زیبا و جذاب گابریل است، هافبکی که با بازی خوب خود طروات خاصی به پرسپولیس بخشیده است.
در موفقیت یک تیم تنها یک بازیکن موثر نیست. فوتبال ورزشی گروهی است. اگر هر بازیکنی وظیفه خود را به خوبی درون زمین پیاده کند، تیم موفق می‌شود. گابریل هم مثل دیگر بازیکنان تیم مسئولیتی که سرمربی تیم بر دوشش نهاده را انجام می‌دهد. گابریل در پستی بازی می‌کند که بازی‌اش بیشتر به چشم می‌آید و به همین دلیل است که این قدر مورد توجه است. البته قبول دارم که ما به چنین بازیکنی در میانه میدان نیاز داشتیم و همانطور که در بازیهای گذشته و همین بازی با تراکتور دیدید گابریل عالی کار کرد.

عملکرد درخشان در این فصل  را چطور ارزیابی می کنی؟
من در جایگاهی نیستم که بخواهم در مورد عملکرد سرمربی تیم صحبت کنم. من به عنوان بازیکن تیم وظیفه دارم که با تمام وجود تمرین کنم و درون زمین در خدمت تیمم باشم. امیدوارم درخشان همیشه به من اعتماد کند تا در بازی‌هایی که پیش رو داریم، برای تیمم بازی کنم.

پس از گلی که به لخویا زدی عدد 6 را نشان دادی، چه علتی داشت؟
کری خواندن را دوست دارم. به نظرم فوتبال ایران نیاز به این کری خواندن‌ها دارد و به خاطر آنکه هواداران با نشان دادن عدد 6 خوشحال می‌شوند، بعد از هر موفقیتی این عدد را نشان می‌دهم تا روحیه تیم بالاتر برود.

مشکلات مالی باشگاه به کجا رسید؟
به نظرم مسائل مالی همچون بسیاری از مسائل باشگاه درون خانوادگی است و ترجیح می‌دهم در مورد آن صحبتی نکنم. تمامی مشکلات به مرور زمان حل خواهد شد.»

دیدار حساسی با النصر عربستان دارید که در صورت پیروزی شانس زیادی برای صعود به مرحله حذفی دارید؟
بازی خیلی سختی پیش رو داریم. النصر صدرنشین لیگ عربستان است و رویارویی با آنها به مراتب سخت‌تر از دیدار با بنیادکار خواهد بود. آنها یکی از مدعیان صعود هستند، اما برای ما فرقی نمی‌کند برابر چه تیمی بازی می‌کنیم. ما در این بازی سعی می‌کنیم که گل نخوریم و با یک امتیاز به ایران برگردیم. اگر به گل رسیدیم هم چه بهتر؛ آن وقت صعودمان از گروه تقریبا قطعی می‌شود.

در فصلی که پرسپولیس در لیگ اصلا خوب نبود هواداران می توانند تیم محبوبشان را در نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا ببینند؟
الان زود است که از حضور در مرحله نیمه‌نهایی صحبت کرد. ما بازی به بازی جلو می‌رویم و در حال حاضر به بازی‌های بعدی فکر نمی‌کنیم. اولویت برای ما صعود از گروه‌مان است.

۱۳۹۳/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...