نسخه چاپی

فعالیت 23 باشگاه مثبت HIV

رئیس مركز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی با اشاره به اقدامات سال 93 برای كودكان خیابانی، زنان پرخطر و همچنین افراد مبتلا به ایدز گفت: هم اكنون 23 باشگاه مثبت HIV در سطح كشور فعال هستند و به زودی سامانه نظام رصد آسیب‌های اجتماعی فعالیت خود را آغاز می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مجید رضازاده امروز در نشست خبری با اشاره به عملکرد این مرکز در سال 93 و برنامه‌های حوزه پیشگیری در سال 94 اظهار داشت: در تعریف پیشگیری آمده است که برنامه‌های منطقی، خلاق و هوشمندانه با نگاه به آینده اجرا می‌شود که بر اساس آن باید کرامت انسانی و عدالت اجتماعی حفظ شود.

وی تصریح کرد: پیشگیری به معنای تغییر شرایط و عوامل خطر و افزایش محافظات در امر پیشگیری است تا بتوان از آسیب‌ها و معلولیت‌ها پیشگیری نمود.

به گفته رضازاده سازمان بهزیستی کشور تنها دستگاه تخصصی در امر رفاهی وظیفه پیشگیری در بحث‌های مختلف از جمله آسیب‌ها و معلولیت‌ها را بر عهده دارد و این سازمان تلاش می‌کند تا با برنامه‌ریزی دقیق گام‌های مؤثری را در امر پیشگیری بردارد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه در حوزه پیشگیری به 3 موضوع سلامت جسمی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی توجه می‌شود، گفت: رویکردها بر این اساس برنامه‌ریزی می‌شود به طوری که یکی از رویکردهایی که در این بخش مورد توجه قرار می‌گیرد مربوط به رویکرد اجتماعی است.

رضازاده گفت: در بحث رویکرد اجتماعی به جای توجه به فرد به سمت مرکزمحور و جامعه‌محور گام برمی‌داریم ضمن اینکه در راستای برنامه‌های تدوین شده توجه ویژه‌ای را نیز به آینده‌پژوهی داریم.

وی در ادامه نشست خبری خود با اشاره به رویکردهای حوزه پیشگیری در آسیب‌های اجتماعی گفت: بر همین اساس سامانه نظام رصد آسیب‌های اجتماعی طراحی و به زودی رونمایی خواهد شد و با فعال شدن این سامانه می‌توانیم گام‌های مؤثری را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری برداریم.

رضازاده همچنین با اشاره به برنامه‌های بهزیستی در جهت ارتقاء کیفیت در امر پیشگیری گفت: در این بخش نیز رویکرد فعالی را داشته‌ایم و اعتقاد داریم باید با سایر دستگاه‌ها تعامل نزدیک را داشته باشیم و در جهت رسیدن به اهداف موثرتر عمل کنیم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در همین بخش به دنبال مشتری‌محوری و شریک‌یابی و حمایت‌یابی هستیم و از ظرفیت‌های مختلف از جمله مشارکت‌های مردمی در امر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم.

رضازاده فعالیت در مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور را در 4 معاونت و یک کمیته خلاصه کرد و گفت: معاونت پیشگیری از معلولیت‌ها، معاونت مشاوره خدمات روانشناختی، دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین دفتر اعتیاد از جمله دفاتر فعال حوزه معاونت پیشگیری محسوب می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت سازمان بهزیستی کشور در امر پیشگیری از ایدز و کنترل آن گفت: هم اکنون 23 باشگاه مثبت توسط سازمان بهزیستی راه‌اندازی و حمایت می‌شود و این سازمان از افرادی که مبتلا به HIV هستند حمایت‌های معیشتی و آموزشی می‌کنند.

وی افزود: در بحث اشتغال افراد مبتلا به HIV‌ که مراحل درمانی خود را سپری می‌کنند، سازمان بهزیستی اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است.

رضازاده همچنین به اقدامات انجام شده از سوی سازمان پیشگیری بهزیستی کشور در خصوص زنان پرخطر نیز گفت: در این زمینه نیز اقدامات گسترده‌ای تحت عنوان برنامه‌های مشارکتی اجتماعی صورت گرفته است.

۱۳۹۳/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...