نسخه چاپی

استانداری: شاخ مافیای شیر را شكستیم

معاون استاندار تهران با بیان اینكه در موضوع گران شدن محصولات لبنی توانستیم شاخ مافیای شیر را بشكنیم گفت: بسیاری از شركتها جریمه و حتی پلمب شدند ولی داریم مشكلات تولیدكنندگان شیر را هم برطرف می كنیم.

به گزارش نما، نعمت الله ترکی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تولید کنندگان شیر و فرآورده های لبنی که اقدام به گرانفروشی کرده بودند، جریمه و حتی شرکتهای آنها پلمب شد، گفت: یکی از مشکلات تولید کنندگان شیر یا همان دامداران بحث نهاده های دامی شامل تامین علوفه، جو و ذرت بود که برایشان گران تمام می شد. ما در مورد تامین نهاده ها هم داریم طوری عمل می کنیم تا قیمت شیر تمام شده برای تولیدکنندگان مناسب باشد.

معاون استاندار تهران در پاسخ به اینکه اخیرا پیامکهایی میان شهروندان رد و بدل شده که به دلیل اعتراض به گرانی نان و شیر تا 3 روز این دو مواد غذایی را خریداری نکنند گفت: بله این پیامک را دیده ام ولی جالب اینجاست مشکلی در توزیع این مواد غذایی نداشتیم بلکه عرضه آن بیشتر هم شده است.

ترکی در مورد گران شدن میوه و گوشت و مرغ در بازار گفت: دو موضوع قابل بحث است یا اینکه گرانی شده و یا اینکه گرانفروشی می کنند. در این میان شما می توانید قیمت زردآلو و گیلاس و حتی مرغ را در جنوب شهر و میادین و در شمال شهر و برخی قسمتهای تهران مقایسه کنید که شاید اختلاف دو برابری هم داشته باشند.

معاون استاندار تهران گفت: اداره کل صنعت، تجارت و بازرگانی وظیفه نظارت بیشتر و کنترل دارد و زمانی که نظارتها کمتر شود گرانفروشی بیشتر می شود. اگر بازرسها محکم تر باشد و گزارشها به سرعت به تعزیرات ارائه شود اصناف متخلف طبق تعرفه عرضه می کنند.

۱۳۹۱/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...