نسخه چاپی

حضور پیشرفته‌ترین ناوشكن ایرانی در دریای خزر

ناوشكن پیشرفته جمهوری اسلامی ایران «دماوند» به‌عنوان پیشرفته‌ترین ناوشكن ایرانی به منظور تأمین نیازهای آموزشی به ناو گان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، ناوشکن پیشرفته آموزشی دماوند امروز و تا ساعاتی دیگر با حضور امیر دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی در بندر انزلی توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، به‌طور رسمی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل و به ناوگان شمال و منطقه چهارم این نیرو الحاق می‌شود.

ناوشکن دماوند که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری نیروی دریایی ارتش و حدود ۴۰۰ دانشگاه، مرکز تحقیقاتی و تولید کنندگان و صنایع ایرانی ساخته شده است، مجهزترین ناوشکن جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر بوده و قابلیت حمل بالگرد را نیز دارد. این ناوشکن مجهز به جدیدترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های تسلیحاتی، الکتریکی و ناوبری روز دنیا بوده و ازسامانه های ممتاز دفاعی برخوردار است.

نمونه نخست این کلاس از ناوشکن در جنوب ایران با عنوان ناوشکن جماران به ناوگان آب‌های نیلگون خلیج فارس پیوسته است.

با توجه به تمرکز مراکز آموزشی نیروی دریایی در منطقه شمال کشور، این ناوشکن کاربرد آموزشی خواهد داشت.

۱۳۹۳/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...