نسخه چاپی

امضا چند سند مهم همكاری در سفر روحانی به تركمنستان

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری فردا (سه شنبه) به دعوت رسمی همتای تركمنستانی خود به این كشور سفر می كند و در جریان این سفر، چند سند مهم همكاری بین مقامات دو كشور امضا می شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، از جمله مهمترین این اسناد می توان به پروتکل انتقال محکومان به حبس، الحاقی به موافقت نامه معاضدت قضایی اشاره کرد، یادداشت تفاهم همکاری اتاق های بازرگانی دو کشور، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه نسخ خطی، محیط زیست و برنامه مبادلات فرهنگی از جمله اسناد دیگری است که در این سفر دو روزه ، امضا می شود.

علاوه بر انعقاد اسناد همکاری دو جانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و قضایی، برنامه هایی مانند دیدار و گفت و گوی روسای جمهوری و هیات های ایران وترکمنستان و کاشت درخت یادبود توسط دکتر روحانی در پارک استقلال شهر عشق آباد به مناسبت دوستی دو کشور در این سفر در نظر گرفته شده است.

همایش تجاری ایران و ترکمنستان نیز با حضور دکتر حسن روحانی و قربانقلی بردی محمداف رییسان جمهوری و بخش خصوصی دو کشور برگزار خواهد شد.

حجم مبادلات تجاری و اقتصادی تهران- عشق آباد در سال 2014 میلادی بیش از سه میلیارد و 700 میلیون دلار بوده است که از این میزان یک میلیارد و 350 میلیون دلار شامل صادرات کالاهای ایرانی به ترکمنستان است. سال 2013 حجم مبادلات دو کشور حدود سه میلیارد دلار بود.

زمینه های مهم همکاری های دو کشور در بخش حمل و نقل، ترانزیت و انرژی بوده و قرار است حجم همکاری ها با توسعه روابط در آینده ای نه چندان دور به حدود 5 میلیارد دلار افزایش یابد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...