نسخه چاپی

قیمت نفت به 59 دلار نزدیك شد

بهای نفت برنت در بازار‌های جهانی امروز(دوشنبه) به 59 دلار در هر بشكه نزدیك شد؛ زیرا آمار مثبت اشتغال باعث افزایش ارزش دلار شد و تنش‌های ژئوپلتیك و تهدید كاهش عرضه در لیبی و عراق را تحت‌الشعاع قرار داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، این درحالی است که موسسه گلدمن ساش پیش‌بینی کرد: روند صعودی قیمت نفت به دلیل افزایش ذخایر نفتی برعکس خواهد شد و انتظار می‌رود نفت آمریکا به حدود 40 دلار در هر بشکه تنزل پیدا کند.

نفت برنت در معاملات امروز دوشنبه با 32 سنت کاهش 59 دلار و 41 سنت معامله شد. نفت برنت همچنین هفته گذشته چهار درصد کاهش قیمت را تجربه کرد که بیشترین کاهش از هفته منتهی به 9 ژانویه تاکنون بود. همچنین نفت آمریکا با 16 سنت کاهش 49 دلار و 45 سنت در هر بشکه معامله شد.

نفت آمریکا نیز در معاملات قبلی یک دلار و 15 سنت در هر بشکه کاهش قیمت داشت و سومین هفته متوالی کاهش قیمت را تجربه کرد.

موسسه گلدمن ساش افزود: در نتیجه اختلالات غیرمنتظره اوپک انتظار می‌رود روند صعودی قیمت نفت برنت برعکس شود، اگرچه نبود یک افزایش منطقی در ماه‌های گذشته باعث میشود قیمت نفت آمریکا را در شش ماه آینده 40 دلار در هر بشکه پیش بینی کنیم.

پس از آنکه آمار اشتغال آمریکا نشان داد نرخ بیکاری در این کشور به کمترین سطح از می 2008 رسیده است، دلار روز جمعه در برابر ارز‌های مهم دیگر به بالاترین سطح 11.5 سال اخیر رسید

بن لیبرون تحلیلگر نفتی در سیدنی گفت: اطلاعات اقتصادی آمریکا که قرار است فردا منتشر شود می‌تواند به افزایش بیشتر ارزش دلار آمریکا بینجامد که برای کالاهایی نظیر نفت اثر منفی خواهد داشت.

افزایش ارزش دلار معامله نفت به ارز‌های دیگر را پرهزینه می‌کند.

بن لی برون گفت: ارزش دلار آمریکا همچنان افزایش خواهد یافت و در کوتاه ‌مدت دلار بیش از هر چیز روی نفت تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: مسائل ژئوپلتیک در شمال آفریقا و خاورمیانه پس از دلار در رتبه دوم تاثیر‌گذاری روی نفت قرار می‌گیرد.

حدود 10 کارگر خارجی در تازه‌ترین حمله شبه‌نظامیان به میادین نفتی لیبی مفقود شده‌اند و این احتمال می‌رود که آنها گروگان گرفته شده باشند.

عبدالله البدری دبیرکل اوپک گفته است اعضای این سازمان نباید برای پایین آوردن هزینه تولید نفت شیل تولید خود را کاهش دهند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...