نسخه چاپی

طلا 7 دلار گران شد

قیمت طلا به دنبال توقف روند صعودی افزایش ارزش دلار 7.27 دلار بالا رفت و به 1174.56 دلار رسید.

به گزارش نما، فارس به نقل از رویترز، با توجه به انتشار گزارش قوی فرصت‌های شغلی آمریکا که گمانه‌زنی‌ها برای افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره بانکی آمریکا را افزایش داد، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه همچنان در نزدیکی کمترین رقم در 3 ماه گذشته باقی ماند.

بر اساس این گزارش، هر اونس طلا 7.27 دلار افزایش یافت و 1174.56 دلار معامله شد. ارزش طلا روز جمعه 2.6 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش یک روز از ابتدای اکتبر 2013 به شمار می رود و به پایین‌ترین قیمت از ابتدای دسامبر برابر با 1163 دلار رسید.

آمارهای منتشره نشان داد که کارفرمایان آمریکایی در ماه فوریه نیروی کار بیشتری استخدام کردند و نرخ بیکاری به کمترین رقم از می 2008 سقوط کرد. این باعث تقویت ارزش دلار شد.

انتشار گزارش‌های مثبت از اقتصاد آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور را تقویت می‌کند و در صورتی که نرخ بهره بانکی آمریکا افزایش یابد، تقاضا برای دارایی غیربهره‌ای نظیر طلا کاهش می‌یابد.

روند صعودی افزایش ارزش دلار پس از رسیدن به بالاترین رقم در 11 سال و نیم اخیر، متوقف شد و 0.3 درصد کاهش یافت.

همچنین تجار بر روی نتایج نشست امروز وزرای دارایی منطقه یورو برای بررسی نامه ارسالی یونان در مورد اصطلاحات این کشور، متمرکز شده‌اند. ادامه بی‌ثباتی در مورد بدهی یونان، می‌تواند به خروج این کشور از منطقه یورو بینجامد و این امر موجب افزایش تقاضای خرده فروشی برای طلا خواهد شد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...