نسخه چاپی

در زمان بارداری مواظب افراد سیگاری باشید!

مادرانی كه در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند معمولاً نوزادانی با وزن 2500 گرم به دنیا می‌آورند همچنین دخانیات بر كروموزم‌های جنین تاثیر می‌گذارد و موجب بروز آثار سویی در اعصاب مركزی او می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، دبیر انجمن علمی مامایی ایران در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره قرار گرفتن زنان باردار در معرض دود سیگار، اظهار داشت: مطالعات نشان می‌دهد مواجهه با دود سیگار می‌تواند موجب کم وزنی نوزادان شود. نوزادان مادرانی که سیگاری غیرفعال هستند در معرض خطرات و مشکلات متعددی قرار می‌گیرند.



دبیر انجمن علمی مامایی ایران ادامه داد: این مادران معمولاً نوزادانی با وزن 2500 گرم به دنیا می‌آورند همچنین مطالعات نشان می‌دهد دخانیات بر کروموزم‌های جنین تاثیر می‌گذارد و موجب بروز آثار سویی در اعصاب مرکزی او می‌شود. صادقی تصریح کرد: نوزدانی که به واسطه مادرانی سیگاری در معرض نیکوتین هستند با مشکلات عصبی مانند واکنش‌ها حسی، حرکتی، فیزیولوژیکی و تمرکزی ضعیف مواجه می‌شوند.



وی افزود: مصرف سیگار از سوی مادر نیز آثار بسیار جبران‌ناپذیری بر نوزاد می‌گذارد مادرانی که در 3 ماهه اول بارداری سیگار مصرف می‌کنند سلامت خود و جنین را به خطر می‌اندازند سقط جنین، نوزاد کم وزن، مرگ و میر نوزاد، پارگی زودرس کیسه آب و وقوع زایمان زودرس در مادران سیگاری بیشتر از سایر زنان است.



دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: مصرف دخانیات و مواد مخدر در زنان مشکلاتی مانند ناباروری، اختلال در دروه‌های قاعدگی، افزایش احتمال یائسگی زودرس و ابتلا به بیماری‌هایی مانند هپاتیت و ایدز را ایجاد می‌کند.



۱۳۹۳/۱۲/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...