نسخه چاپی

استعفای وزیر دادگستری هلند در پی رسوایی مربوط به مواد مخدر

وزیر دادگستری هلند به همراه معاون خود به دلیل اطلاع از ماجرای پشت پرده یك رسوایی مربوط به مواد مخدر در این كشور، ناگزیر به استعفا شدند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی یورونیوز روز سه شنبه گزارش داد: ایو اوپستلتن وزیر دادگستری و فرد تیون معاون وی شامگاه دیشب (دوشنبه)، اذعان کردند در ماجرای پرونده یکی از سران باند قاچاق مواد مخدر در این کشور در سال 2000 میلادی، نمایندگان مجلس را با دادن اطلاعات نادرست گمراه کرده بودند.

این دو از پرداخت چهار میلیون و 700 هزار گیلدر معادل دو میلیون و 400هزار دلار به حسابی در لوگزامبورگ متعلق به سرکرده باند قاچاق در هلند آگاه بوده اند.

این در حالیست که وزیر دادگستری هلند گفته بود تنها از پرداخت مبلغ یک میلیون و 250 هزار گیلدر به حساب این سرکرده باند قاچاق در جریان حل و فصل این پرونده مطلع بوده است، که اکنون با پیدا شدن مدارک جدید خلاف گفته های وی اثبات شد.

استعفای وزیر دادگستری هلند و معاونش بر سر این رسوایی در آستانه انتخابات استانی در 18 ماه مارس (27 اسفند) در این کشور روی می دهد که این امر می تواند وجهه حزب مردم برای آزادی و دمکراسی را که این دو عضور آن بودند، خدشه دار سازد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...