نسخه چاپی

تسهیلات برای 60 میلیون گردشگر در نوروز 94

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: نوروز امسال پیش‌بینی می شود، ۶۰ میلیون اقامت شبانه در شهرهای مختلف ایران داشته باشیم.

به گزارش نما، مرتضی رحمانی موحد در گفتگو با واحد مرکزی خبر افزود: دستگاه‌های مربوط در قالب ستاد هماهنگی سفر دستورالعمل‌های لازم در زمینه بهداشت، اسکان و اطلاع رسانی مسافران نوروزی را از سه ماه قبل به استان‌ها ارائه کرده‌اند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه طرح سفرهای اقساطی از سوی سازمان ها و ارگان ها در حال بررسی است ،گفت: سایت خانه مسافر برای ساماندهی کسانی که علاقه مند به اجاره خانه های خود به مسافران نوروزی هستند طراحی شده است و در این سایت افراد می توانند از شرایط و نحوه اجاره مطلع شوند.

رحمانی موحد ادامه داد: سایت خانه مسافر در حال حاضر برای 16 استان فعال شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همچنین درباره نظارت بر نرخ های هتل ها در ایام نوروز گفت: نرخ مصوب هتل ها برای اقامت مسافران دی ماه مشخص شده است و در ایام نوروز هتل ها حق افزایش قیمت ندارند و مسافران تخلف ها را به سامانه 09629 اطلاع دهند.

پیش‌بینی افزایش مسافران خارجی

معاون امور گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پیش‌بینی می‌ شود آمار گردشگران خارجی سال ۲۰۱۵ افزایش یابد.

مرتضی رحمانی موحد افزود: در نه ماه اول امسال چهار میلیون گردشگر خارجی وارد ایران شده اند و بیشتر این مسافران به ترتیب از کشورهای عربی، منطقه و اروپائی بوده اند.

معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز گردشگران داخلی بیشتر هستند، ولی حجم تقاضاها از کشورهای دیگر برای ورود به ایران افزایش یافته است.

۱۳۹۳/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...