نسخه چاپی

ارزش یورو به پایین‌ترین سطح در 11.5 سال گذشته رسید

نگرانی نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت یونان و طرح افزایش نقدینگی بانك مركزی اتحادیه اروپا كه طی روزهای آینده آغاز خواهد شد ارزش یورو را به پایین‌ترین سطح خود در برابر دلار در 11.5 سال گذشته رساند.

به گزارش نما، فارس به نقل از حریت، اعلام آغاز اجرای طرح افزایش نقدینگی در سطح کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه یورو ارزش یورو را به پایین ترین سطح خود در برابر دلار در 11.5 سال گذشته رساند.

بر همین اساس ارزش یورو به 1.0823 به ازای هر دلار کاهش یافته است که از سال 2003 بی سابقه بوده است.

طی روزهای اخیر بانک مرکزی اتحادیه اروپا اعلام کرده است با هدف افزایش تورم در این کشور، بهبود شرایط اقتصادی و همچنین جلوگیری از ورود مجدد اروپا به رکود اقتصادی، 1.14 هزار میلیارد یورو از طریق خرید اوراق قرضه دولتی و همچنین دارایی های بخش خصوصی به اقتصاد این اتحادیه و به خصوص حوزه یورو تزریق خواهد کرد.

این طرح طی 21 ماه و با تزریق ماهانه 60 میلیارد یورو به اقتصاد اروپا طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

از دیگر دلایل کاهش ارزش یورو، نگرانی ها نسبت به سیاست های اقتصادی دولت جدید یونان است که با ادامه اجرای طرح ریاضت اقتصادی اتحادیه اروپا مخالفت کرده است.

اتحادیه اروپا با هدف جلوگیری از سقوط یورو و از هم پاشیدن حوزه یورو، سیاست های کمک اقتصادی و ریاضت اقتصادی را در یونان به اجرا گذاشته بود که با روی کار آمدن دولت جدی یونان ادامه اجرای این سیاست های در یونان بحران زده در هاله ای از ابهام فرو رفته است، و نگرانی ها نسبت به این مسئله طی روزهای گذشته افزایش یافته که همین امر یورو را با کاهش ارزش مواجه کرده است.

۱۳۹۳/۱۲/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...