نسخه چاپی

ظریف : آمریكا غیرقابل اعتماد است

وزیر امور خارجه گفت: چه مذاكرات به نتیجه برسد و چه نرسد ما برنده هستیم؛ چون سرمایه‌ای كه ما در این سال‌ها جمع آوری كرده‌ایم عزت و خودباوری است.

به گزارش نما به نقل از فارس، وزیر امور خارجه گفت: چه مذاکرات به نتیجه برسد و چه نرسد ما برنده هستیم؛ چون سرمایه‌ای که ما در این سال‌ها جمع آوری کرده‌ایم عزت و خودباوری است.

به گزارش دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری،‌ پس از انتخاب رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان شخصیت مدعو در جلسه، حضور پیدا کرد و از آخرین اخبار تحولات مذاکرات هسته‌ای سخن گفت.

وزیر امور خارجه در مقدمه سخنان خود از مقام معظم رهبری به دلیل حمایت های معظم له از تیم مذاکره هسته ای تشکر و قدردانی نمود.

ظریف، ضمن تشکر از هیئت رییسه مجلس خبرگان و اعضای محترم این مجلس برای ایجاد زمینه برای حضور خود در این اجلاس از آخرین اقدامات تیم مذاکره کننده هسته ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل گزارشی ارائه داد.

وی در ادامه با اشاره به سیاست های دشمنان در قالب اسلام هراسی و ایران هراسی و تقویت گروه های تروریستی به نام آزادی؛ بخشی از ابعاد دیگر سیاست غرب و استکبار جهانی در این راستا را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد.

ظریف افزود: «کار دیپلماسی کاهش هزینه هاست لذا ما نیز از ابتدای دولت یازدهم با همین هدف اقدامات خود را انجام می دهیم»

وزیر امور خارجه با اشاره با نامه 47 سناتور آمریکایی به رهبران کشورمان مبنی بر لغو تمامی توافقات در پایان دوره ریاست جمهوری اوباما گفت: «در این نوع نامه نگاری که کاری بی سابقه و غیر دیپلماتیک است در واقع به ما گفته می شود که ایالات متحده غیر قابل اعتماد است».

وی ادامه داد:«چه مذاکرات به نتیجه برسد و چه نرسد ما برنده هستیم ؛ چون سرمایه ای که ما در این سالها جمع آوری کرده ایم عزت و خود باوری است؛ سرمایه ای که قابل پس گرفتن نیست و آمریکایی ها و غرب نیز این واقعیت را پذیرفته اند».

وزیر امور خارجه ادامه داد: «اما سرمایه غرب، اهرم تحریم و فشار آوردن بر سازمان ملل است که از ابتدای انقلاب و پس از تسخیر لانه جاسوسی شروع شده و چیز تازه ای علیه نیست».

ظریف با اشاره به دشمنی استکبار جهانی در دوره های مختلف عمر سی و شش ساله انقلاب اسلامی از جمله جنگ تحمیلی و قرارداد 598 مبنی بر پایان جنگ، بخشی از دسیسه های دشمنان نظام اسلامی و ایجاد موانع گوناگون آنها بر سر راه انقلاب را تشریح کرد.

وی در ادامه از دستاوردهای گوناگون از جمله هسته ای علی رغم تمام تحریم ها و روند مذاکرات و اقدامات سازنده جمهوری اسلامی سخن گفت و خاطرنشان ساخت: «در طول مذاکرات در ماههای گذشته با کمک دیپلماسی سازنده جمهوری اسلامی موفق شده ایم بخشی از نگاه طرف های مذاکره کننده علیه کشورمان را تغییر دهیم؛ هر چند مذاکره با آمریکایی ها به جهت حضور تندروها در کنگره این کشور با مشکلات مواجه است، اما ما با توکل بر خدا و دعای مردم و ائمه اطهار علیهم السلام تلاش می کنیم مذاکرات را به یک نتیجه مطلوب برسانیم».

پس از تمام سخنان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، پنج نفر از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با طرح سئوالات خوددر مورد بخشی از سخنان ظریف اظهار نظر کردند و ظریف نیز پس از استماع سخنان این نمایندگان مطالبی بیان نمود.

۱۳۹۳/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...