نسخه چاپی

مقدمات تك نرخی كردن ارز فراهم است

رئیس كل بانك مركزی با بیان اینكه مقدامات تك نرخی كردن ارز فراهم است، گفت: یكی از پیش‌نیازهای اصلی برای استمرار و موفقیت، این سیاست گسترش ارتباطات بین‌المللی نظام بانكی است و در صورت فراهم شدن آن، حتما این كار انجام خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، ولی‌الله سیف امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل بانک پارسیان درمورد تک نرخی کردن ارز اظهار داشت: مقدمات ارز تک‌نرخی در حال حاضر نیز آماده است، اما یکی از پیش‌نیازهای اصلی برای استمرار و موفقیت آن گسترش ارتباطات بین‌المللی نظام بانکی و هر زمانی که شکل مناسبی به خود بگیرد، حتما یکسان‌سازی نرخ ارز در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی درباره جلسه اخیر شورای پول و اعتبار برای تصمیم‌گیری در رابطه با بانک آینده گفت: در جلسات شورای پول و اعتبار ممکن است بحث‌های زیادی مطرح شود که یکی از آنها بانک آینده بود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این‌که تصمیمات گرفته شده را بعدا اعلام می‌کنیم، گفت: هیات مدیره و سهامداران بانک آینده به یکسری اقدامات مکلف شدند که در صورت تحقق می‌تواند در حل شدن مشکلات این بانک موثر باشد.

سیف تصریح کرد: بانک‌آینده زمانی مجوز خود را دریافت خواهد کرد که بتواند مشکلات خود را حل کرده و به تکالیف تعیین شده از سوی شورای پول و اعتبار عمل کند.

وی در مورد این‌که آیا بانکی که گفته می‌شود قرار است با موسسه میزان ادغام شود بانک آینده است، تاکید کرد: خیر .

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در مورد آخرین وضعیت موسسه میزان گفت: این موسسه در حال برطرف کردن مشکلات خود است.

وی در مورد این‌که بحث ادغام موسسه میزان در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم، اما آنچه که می‌دانم که خود مشکلات‌اش را حل می‌کند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...