نسخه چاپی

نرخ مجاز افزایش اجاره بها تعیین شد

رئیس اتحادیه املاك كشور از تفاهم جدید چهار نهاد مسئول برای تعیین نرخ 13 تا 15 درصدی برای افزایش مجاز اجاره بها در سال جاری و اجرا از ده تیر خبر داد.

مصطفی قلی خسروی با اعلام تفاهم جدید سازمان تعزیرات حکومتی، اتحادیه املاک، کانون سردفتران و معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: نرخ مجاز برای افزایش اجاره بها در سال جاری بین 13 تا 15 درصد تفاهم شد که از ده تیر اجرا می شود و تفاهمنامه مذکور طی امروز امضا خواهد شد.

پیش از این نرخ 12 تا 14 درصد برای افزایش مجاز اجاره بها اعلام شده بود که اتحادیه املاک ضمن مخالفت با این نرخ طرح تعزیراتی شدن قیمت و اجاره مسکن را ناکارامد اعلام کرده بود.

قلی خسروی پیشتر با بیان اینکه طرح تعزیرات اجاره بها به آن شکل مناسبی که باید پیاده شود امکان‌پذیر نیست گفته بود: طرح تعزیراتی برخورد با اجاره بها در سال گذشته (7 تا 9 درصد) موفق نبود چرا که شاخص بانک مرکزی وقتی نرخ تورم را 20 درصد اعلام می‌کند نمی‌توان بر موفقیت این طرح در سال جاری نیز امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته این کار را انجام دادیم و نتیجه نگرفتیم تصریح کرده بود: عدد 12 تا 14 درصد به نرخ تورم نزدیک است اما اینکه به موجران اجبار شود 12 تا 14 درصد بیشتر ننویسید موجر و مستاجر در بیرون از بنگاه معاملات ملکی به توافق می‌رسند و کار بدتر می‌شود.

امروز نیز ابوالفضل صومعلو معاون امور مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: نشست اجرایی کردن طرح تعزیرات اجاره بها در تهران و کرج عصر شنبه میان رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، رئیس اتحادیه املاک، کانون سردفتران و معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و اعضای حاضر در این نشست به مجاز شدن افزایش نرخ اجاره بها در فصل تابستان به رقم بین 12 تا 14 درصد به جمع‌بندی رسیده اند.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برای اجرا شدن بهتر این طرح مقرر شد، نشست دوم تا بعد از ظهر امروز یکشنبه چهارم تیرماه جاری برگزار شود.

صومعلو در پاسخ به این سؤال که با توجه به آغاز فصل تابستان و فصل نقل و انتقالات آیا بلوک‌بندی قیمت مسکن و اجاره در تهران اجرا خواهد شد، تأکید کرد: بلوک‌بندی قیمت و اجاره مسکن از هفته گذشته آماده شده است، اما برای اینکه به دلیل مراجعات زیاد به مشکل بر نخوریم، سعی شد، ابتدا پهنای باند سایت مزبور را افزایش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بلوک‌بندی قیمت و اجاره مسکن آماده است و تا دو روز آینده در تهران آغاز می‌شود.

۱۳۹۱/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...