نسخه چاپی

علت عمده تاخیرهای هواپیماها؟

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی كشوری نقص فنی هواپیماها را یكی از علل عمده تاخیر پروازها اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد خداکرمی در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: شرکت های هواپیمایی متولی جابه جایی مسافران هستند و شرکت فرودگاه های کشور هم متولی اداره فرودگاه ها هستند.

وی در دسته بندی عوامل تاخیرها افزود: نقص فنی، تعمیرات و سرویس های دوره ای به شرکت های هواپیمایی مربوط می شود و همچنین برخی از تاخیرات ناشی از بدی آب و هواست و کمی هم به فرودگاه ها مربوط است.

وی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری روی شرکت فرودگاهی کشور و هم روی شرکت های هواپیمایی نظارت دارد.

عرضه پروازها با تقاضای مسافران متناسب نیست

خداکرمی افزود: عرضه پروازها با تقاضای مسافران باید متناسب باشد اما در کشور ما متناسب نیست و این نیز از دیگر علل تاخیر در پروازهاست.

معاون هوانوردی و امور بین الملل هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که آئین نامه حقوق مسافر چه زمانی ابلاغ می شود؟ گفت: دستورالعمل رفتار شرکت های هواپیمایی در هنگام تاخیرات توسط سازمان هواپیمایی کشوری تدوین و به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده است.

تاخیرها رصد و برخورد می کنیم

خداکرمی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون مجوز شرکتی از شرکت های هواپیمایی را به علت تاخیرهای پروازی باطل کرده اید گفت: ما تاخیرها را رصد و با آن برخورد می کنیم.

معاون هوانوردی و امور بین الملل هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای جلوگیری از تاخیرها در ایام نوروز دارید؟ گفت: با توجه به ناوگان هواپیمایی و بقیه امکانات از جمله فرودگاه ها باید مدیریت را بهینه کنیم و حداقل تاخیرها را داشته باشیم.

خداکرمی افزود:‌ سازمان هواپیمایی برای ایام نوروز علاوه بر پروازهای برنامه ای موجود، اقدام به صدور مجوزهای فوق العاده می کند و شرکت های هواپیمایی و فردگاه ها و سازمان هواپیمایی کشوری هم پاسخگو خواهند بود.

۱۳۹۳/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...